قهوه و چای از رایج ترین نوشیدنی ها در جهان هستند. هر دو حاوی کافئین، آنتی اکسیدان هستند و می توانند به شخص کمک کنند تا انرژی داشته باشد اما تصمیم گیری بین انتخاب این دو نوشیدنی دشوار است.

خواص چای برای سلامتی بیشتر است یا قهوه؟

سلامت نیوز: قهوه و چای از رایج ترین نوشیدنی ها در جهان هستند. هر دو حاوی کافئین، آنتی اکسیدان هستند و می توانند به شخص کمک کنند تا انرژی داشته باشد اما تصمیم گیری بین انتخاب این دو نوشیدنی دشوار است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقننا، در اینجا همه چیزهایی که باید درباره تفاوت ها و شباهت های قهوه و چای برای سلامتی بدانیم آورده شده است.

قهوه کافئین بیشتری دارد

 قهوه و چای هر دو حاوی کافئین هستند ، محرکی که می تواند احساس بیداری و انرژی را در شخص ایجاد کند.

یک مطالعه بزرگ در سال ۲۰۱۵ نشان داد درافرادی که مقدار متوسطی کافئین مصرف می کنند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ کمتر از افرادی است که هیچ کدام را مصرف نمی کنند. همچنین احتمال ابتلا به برخی بیماری های قلبی عروقی ، بیماری های تخریب کننده عصبی – از جمله آلزایمر و پارکینسون – و سرطان هایی مانند سرطان روده بزرگ ، سرطان رحم و سرطان کبد کمتر است.

یک فنجان قهوه به طور معمول حاوی ۸۰ تا ۱۰۰ میلی گرم کافئین است. در مقابل ، یک فنجان چای فقط حاوی ۳۰ تا ۵۰ میلی گرم کافئین است.

به طور کلی ، قهوه دو تا سه برابر کافئین بیشتری نسبت به یک چای سیاه با اندازه مشابه دارد.

با این حال ، نسبت دقیق کافئین به عوامل مختلفی بستگی دارد ، از جمله:

    نوع چای
    مقدار چای مورد استفاده برای دم کشیدن یک فنجان
    دمای آب
    مدت زمانی که چای خنک می شود

 به عنوان مثال ، چای سیاه حاوی ۴۸ میلی گرم کافئین است ، در حالی که چای سبز فقط ۲۹ میلی گرم دارد. چای های گیاهی خالص مانند چای نعناع و چای بابونه اصلاً کافئین ندارند.

با این حال ، مهم است که شما کافئین زیادی مصرف نکنید ، به این دلیل که کافئین بیش از حد می تواند باعث موارد زیر شود:  حالت تهوع،  اسهال، بیخوابی، اضطراب، افزایش ضربان قلب.

در موارد شدید ، می تواند باعث حملات صرعی شود. تحمل به کافئین در همه افراد متفاوت است ، بنابراین توجه به واکنش بدن در برابر آن مهم است و متناسب با آن تنظیم می شود.

چای انرژی پایدار و توجه بیشتری را فراهم می کند

از آنجا که قهوه حاوی کافئین بیشتری نسبت به چای است ، غوغای بیشتری به شما می دهد. با این حال ، به نظر می رسد چای انرژی پایدارتری نسبت به قهوه فراهم می کند.

به این دلیل که چای ، برخلاف قهوه ، حاوی L-theanine است ، ماده شیمیایی که باعث متابولیسم کافئین در مدت زمان طولانی تری می شود. یک مطالعه کوچک در سال ۲۰۰۸ نشان داد که شرکت کنندگانی که ترکیبی از L-theanine و کافئین مصرف کرده اند در تست توجه بهتر از کسانی که کافئین به تنهایی مصرف می کنند ، عمل می کنند. این مطالعه نتیجه گرفت که ترکیبی از این دو عملکرد شناختی و توجه را بهبود می بخشد.

چای سبز و چای سیاه هر دو حاوی L-theanine هستند – اگرچه چای سبز کمی بیشتر است ، یعنی حدود ۶.۵۶ میلی گرم ، در مقایسه با چای سیاه ۵.۱۳ میلی گرم.

قهوه حاوی آنتی اکسیدان بیشتری است

قهوه و چای حاوی آنتی اکسیدان هستند – ترکیبات شیمیایی که ممکن است خطر ابتلا به برخی شرایط مانند سرطان یا دیابت را کاهش دهند.

قهوه به طور کلی آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به چای دارد. مطالعه ای در سال ۲۰۱۳ نشان داد که قهوه حاوی آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به چای و شکلات داغ است.

آنتی اکسیدان های رایج موجود در قهوه شامل اسیدهای کلروژنیک ، فرولیک ، کافئین و n-coumaric هستند. برخی از متخصصان حتی کافئین را یک آنتی اکسیدان می دانند. یک جز اصلی چای سبز به نام کاتچین نیز یک آنتی اکسیدان با خواص ضد التهابی محسوب می شود.

مصرف آنتی اکسیدان به شکل قهوه یا چای می تواند “به طور بالقوه از تخریب اکسیداتیو جلوگیری کند” ، یک واکنش شیمیایی که می تواند باعث آسیب سلولی شود.

فقط بخاطر داشته باشید که برای مزایای آنتی اکسیدانی قهوه و چای را به میزان متوسط ​​بنوشید ، زیرا داشتن بیش از چهار یا پنج فنجان در روز می تواند خطرات سلامتی ناشی از مقدار کافئین را تأمین کند.

منبع: www.msn.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha