سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 3040

رییس انجمن صرع ایران با بیان این كه 30 درصد بیماران در حال حاضر نسبت به داروهای قدیمی مقاوم هستند، گفت: اما با این حال داروهای جدید تحت پوشش بیمه قرار ندارند.

دكتر كوروش قره گوزلی در گفت وگو با ایسنا، افزود: با وجودی كه به طور میانگین بیش از یك سال از ورود داروهای جدید به فهرست داروی كشور گذشته است، اما هنوز این داروها در فهرست داروهای بیمه‌ای ثبت نشده‌ و این موضوع بیماران مبتلا به صرع را برای تهیه دارو بیش از پیش با مشكل مواجه كرده است.

رییس انجمن صرع ایران با بیان این كه یك عدد قرص بدون پوشش بیمه برای بیماران حتی تا یك هزار تومان نیز هزینه در بردارد، خاطرنشان كرد: حتی برخی از داروهای تولید داخل كشور مانند «اسكارتین» نیز تحت پوشش بیمه قرار نگرفته كه این موضوع بسیار تعجب برانگیز است.

وی با بیان این كه هم اكنون حدود 700 هزار بیمار مبتلا به صرع در كشور وجود دارند گفت: از این تعداد در حدود 550 هزار نفر با داروهای معمولی درمان می‌شوند و تنها در حدود 100 هزار نفر نیاز به داروهای جدید دارند.

قره گوزلی با اشاره به مشكلات بیماران مصروع در پرداخت هزینه دارو، مهمترین خواسته آنها را كاهش هزینه دارویی از سوی مسئولان امر دانست و تاكید كرد: با وجودی كه بیماران مصروع نیز جزو بیماران مقاوم به درمان به حساب می‌آیند، اما هنوز در زمره بیماران خاص قرار نگرفته اند و باید همواره هزینه زیادی را برای تهیه دارو پرداخت كنند.

رییس انجمن صرع ایران همچنین با انتقاد از نبود مركز تخصصی صرع در كشور اظهار داشت: دانشگاه‌های علوم پزشكی سراسر كشور باید به كمك این انجمن آمده و مراكز تخصصی صرع فعال شود.

قره‌گوزلی در پایان خاطرنشان كرد: با راه اندازی مركز تخصصی صرع امكان انجام تحقیقات بیشتر در زمینه صرع و حتی انجام عمل جراحی بر روی بیماران مصروع فراهم می‌شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha