یک متخصص قلب و عروق با بیان اینکه مصرف زیاد دمنوش‌های گیاهی می‌تواند در اثرات داروی وارفارین تداخل ایجاد کند و باعث اختلالاتی در دریچه مصنوعی قلب شود، گفت: بنابراین بیمارانی که وارفارین استفاده می‌کنند باید حواسشان به مصرف گیاهان دارویی باشد.

بیماران قلبی در مصرف دمنوش‌های گیاهی احتیاط کنند

سلامت نیوز: یک متخصص قلب و عروق با بیان اینکه مصرف زیاد دمنوش‌های گیاهی می‌تواند در اثرات داروی وارفارین تداخل ایجاد کند و باعث اختلالاتی در دریچه مصنوعی قلب شود، گفت: بنابراین بیمارانی که وارفارین استفاده می‌کنند باید حواسشان به مصرف گیاهان دارویی باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، ناهید ازدکی با تاکید بر رعایت رژیم غذایی مناسب حاوی میوه و سبزیجات فراوان، ویتامین‌های کامل گروه  Bو شیر و لبنیات و محدود کردن چربی و شیرینی‌جات برای بیماران قلبی در روزهای کرونایی، تصریح کرد: این بیماران حتما از مواد غذایی حاوی ویتامین D استفاده کنند.

وی با بیان اینکه افراد ماهیانه قرص‌های ویتامین D۳به صورت ۵۰ هزار واحدی را مصرف کنند، ادامه داد: افرادی که در آزمایشات کمبود ویتامین D۳ در بدنشان دیده شده باید تا چهار الی شش هفته، هفته‌ای یک عدد و بعد از آن ماهانه یک عدد قرص ویتامین مصرف کنند.

ازدکی با بیان اینکه رابطه کمبود ویتامین D بدن و افزایش ابتلا به کرونا تایید شده است، افزود: این افراد در صوت ابتلا به کرونا عوارض شدیدتری برایشان اتفاق می‌افتد.

وی افزود: مسئله دیگر این است که افراد مبتلا به کرونا به علت ترس از بستری شدن گاهی آن قدر دیر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند که خطر مرگ افزایش می‌یابد.

ازدکی با اشاره به تداخلات دارویی بیماران قلبی مبتلا به کرونا، ادامه داد: یکی از نکات بسیار مهم تداخل دارویی، استفاده خودسرانه از داروهاست که توصیه می‌کنیم افرادی که داروهای قلبی استفاده می‌کنند، برای درمان یا پیشگیری از کرونا خودسرانه دارو استفاده نکنند.

وی با تاکید بر مراقبت از افرادی که به علت تعویض دریچه‌های قلب، داروی وارفارین مصرف می‌کنند، بیان کرد: در استفاده از دمنوش‌ها و سایر داروهای گیاهی و شیمیایی، بدلیل احتمال تداخل دارویی و بدنبال آن افزایش یا کاهش اثرات درمانی وارفارین بدون نظر پزشک پرهیز شود.

این متخصص قلب و عروق با بیان اینکه مصرف زیاد دمنوش‌های گیاهی می‌تواند در اثرات داروی وارفارین تداخل ایجاد کند و باعث اختلالاتی در دریچه مصنوعی قلب شود، ادامه داد: بنابراین بیمارانی که وارفارین استفاده می‌کنند باید حواسشان به مصرف گیاهان دارویی باشد.

ازدکی یادآور شد: باتوجه به خبرهای خوبی که در مورد تولید واکسن ضدکرونا در دنیا وجود دارد و قدم بزرگی برای مقابله با این بیماری خواهد بود، باز هم تاکید می‌شود که تا زمان واکسیناسیون، افراد جامعه بیشتر مواظب خود و اطرافیان خود برای پیشگیری از ابتلا به کرونا باشند و سعی کنند در راستای رعایت هرچه بیشتر پروتکل‌های بهداشتی، تقویت سیستم ایمنی، کنترل استرس و تقویت انرژی‌های مثبت اطراف خود قدم بردارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha