دانشمندان اعلام کردند ورزش کردن در برخی زمان‌ها می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

بهترین زمان ورزش کردن برای کاهش خطر سرطان چه وقت است؟

سلامت نیوز:دانشمندان اعلام کردند ورزش کردن در برخی زمان‌ها می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، اصلی‌ترین کلید داشتن عمری طولانی ورزش کردن مداوم است. از این رو، همواره به افراد بالغ توصیه می‌شود در طول روز مقداری ورزش کنند.

به گزارش اکسپرس،مرکز سلامت همگانی انگلیس به مردم توصیه می‌کند دستکم دو روز در هفته ورزش‌هایی را انجام دهند که تمامی عضلات اصلی بدنشان را درگیر کند. ۱۵۰ دقیقه ورزش نیمه سنگین  یا ۷۵ دقیقه ورزش سنگین در هفته می‌تواند تاثیر مثبتی بر سلامت بدن داشته باشد.

از فواید ورزش کردن منظم می‌توان به کنترل وزن، کاهش خطر حمله قلبی و ثبات قند خون اشاره کرد. با این حال، سوالی که همواره در میان محققان مطرح بوده این است که چه زمانی بهترین وقت برای انجام ورزش است. به تازگی دانشمندان در تحقیقات جدید خود موفق به پاسخ به این سوال شدند.

تحقیقات دانشمندان اسپانیایی نشان می‌دهد صبح و بین ساعت ۸ تا ۱۰ بهترین زمان برای انجام ورزش است. این زمان بهترین وقت برای انجام ورزش است و می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را در فرد کاهش دهد.

محققان در این مطالعه ۲ هزار و ۸۰۰ نفر را مورد بررسی قرار دادند. شواهد در زنان و مردان نشان داد ورزش صبحگاهی می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه و پروستات داشته باشد. سرطان سینه در زنان ارتباط مستقیمی با میزان هورمون استروژن دارد. استروژن بالا می‌تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را در زنان افزایش دهد و ورزش صبحگاهی می‌تواند به تنظیم هورمون استروژن کمک کند.

ملاتونین یکی از عوامل دیگر دخیل در سرطان است. دانشمندان مشاهده کردند ورزش صبحگاهی می‌تواند ملاتونین تولید شده بدن را کاهش دهد و از این رو، خطر ابتلا به سرطان در فرد را کم کند.

دانشمندان تاکید دارند این شواهد اهمیت ورزش کردن منظم را بیش از پیش نمایان می‌کند. امروزه سرطان یکی از عوامل اصلی مرگ و میر در جهان است. برای مثال، برآورد می‌شود تا انتهای سال جاری میلادی (۲۰۲۰) ابتلای بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار آمریکایی به سرطان تشخیص داده شود. از این میان، ۶۰۶ هزار تن جان خود را از دست خواهند داد. این در حالی است که ویروس مرگبار کرونا در یکسال گذشته تنها ۲۷۰ هزار آمریکایی را به کام مرگ کشانده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha