فشار خون بالا هنگامیست که عروق خونی نمی توانند به اندازه کافی شل شوند و مقاومت بالاتری در برابر پمپاژ خون از طریق سیستم گردش خون ایجاد کنند. بنابراین ، نقش مهمی در سلامت قلب دارد.

فشار خون بالا خطر بیماری های قلبی و سکته مغزی را افزایش می دهد

سلامت نیوز: فشار خون بالا هنگامیست که عروق خونی نمی توانند به اندازه کافی شل شوند و مقاومت بالاتری در برابر پمپاژ خون از طریق سیستم گردش خون ایجاد کنند. بنابراین ، نقش مهمی در سلامت قلب دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، در واقع ، طبق مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها ، حدود ۷۰ درصد آمریکایی ها که نارسایی قلبی مزمن دارند و ۸۰ درصد هم سکته می کنند ، فشار خون بالا دارند.

وقتی دچار فشار خون بالا هستید ، رگ های خونی شما از استرس خون که به سرعت در آنها نفوذ می کند ضخیم می شوند.

با گذشت زمان ، این می تواند باعث سفت شدن رگ ها شود ، که باعث می شود قلب برای ادامه پمپاژ خون از طریق آنها کار بیشتری کند. استرس بیش از حد بر قلب می تواند منجر به انواع مختلف بیماری های قلبی شود:

بیماری عروق کرونر. رگهای خونی ضخیم و باریک همراه با فشار خون ، ایجاد پلاک را در دیواره شریان شما راحت تر می کنند. اگر آن تجمع پلاک در عروق منتهی به قلب ایجاد شود ، می تواند باعث بیماری عروق کرونر شود ، که می تواند منجر به حمله قلبی یا نارسایی قلبی شود. مطالعه ای در هند نشان داد که بزرگسالان مبتلا به فشار خون بالا ۱۱ برابر بیشتر در معرض بیماری عروق کرونر قرار دارند.
حمله قلبی. وقتی عروق با پلاک جمع می شوند ، احتمالاً لخته خون ایجاد می شود. یک لخته خون مانع جریان خون در قلب می شود و مانع از اکسیژن و مواد مغذی مورد نیاز آن می شود که به عضله قلب آسیب می رساند و منجر به حمله قلبی می شود. حدود ۷۰٪ آمریکایی ها که اولین حمله قلبی خود را دارند نیز فشار خون بالا دارند.
    نارسایی قلبی. با گذشت زمان ، استرس ناشی از فشار خون باعث بزرگتر شدن قلب و کارایی آن می شود. این می تواند منجر به نارسایی قلبی یا شرایطی شود که قلب نمی تواند خون کافی به بدن برساند. مطالعه ای در ماساچوست نشان داد که ۹۱ درصد از کسانی که به نارسایی قلبی مبتلا شده اند ، دارای فشار خون بالا نیز هستند.

فشار خون بالا و سکته مغزی

سکته مغزی دو نوع اصلی دارد: ایسکمیک و خونریزی دهنده. سکته های ایسکمیک بیشتر از سکته های خونریزی دهنده است (که فقط حدود ۱۳٪ موارد سکته را تشکیل می دهد) ، اما فشار خون بالا ارتباط شدیدی با هر نوع دارد.

    سکته مغزی ایسکمیک. وقتی لخته خون در شریان هایی که به مغز منتهی می شوند تشکیل می شود ، نتیجه آن سکته ایسکمیک است. بدون خونرسانی کافی به سلولهای مغزی یا نورون ها ، آنها از کار می افتند و حیاتی ترین عملکردهای بدن را به شدت مختل می کنند. فشار خون بالا حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد از سکته های ایسکمیک را تشکیل می دهد.
    سکته هموراژیک. در برخی موارد ، فشار خون بالا می تواند باعث ترکیدن رگ های خونی شود. اگر رگ خونی در مغز منفجر شود ، سکته مغزی خونریزی دهنده نامیده می شود و ممکن است خون به داخل جمجمه نشت کند و به شدت به بافت مغز آسیب برساند. تحقیقات نشان داده است که فشار خون بالا احتمال سکته مغزی خونریزی دهنده را حدود ۱۰ برابر افزایش می دهد.

کاهش فشار خون خطر بیماری قلبی و سکته را کاهش می دهد

علی رغم خطرات ناشی از فشار خون بالا ، CDC تخمین می زند که ۱۱ میلیون بزرگسال آمریکایی از ابتلا به آن اطلاع ندارند. شما نمی توانید فشار خون بالا احساس کنید ، به همین دلیل انجمن قلب آمریکا آن را “قاتل خاموش” می نامد.

البته عوامل خطر مشترک وجود دارد. حدود ۶۰٪ افراد ۶۰ ساله یا بالاتر دچار فشار خون بالا هستند و با افزایش سن ، بهتر است مراقب فشار خون خود باشید.

اگر فشار خون بالا دارید ، درمان آن می تواند تأثیر زیادی بر سلامتی شما بگذارد. به عنوان مثال ، تحقیقات نشان داده است که کاهش فشار خون سیستولیک (بالاترین میزان در فشار خون شما) توسط ۱۰ امتیاز با ۵۰٪ تا ۶۰٪ خطر مرگ سکته مغزی و ۴۰٪ تا ۵۰٪ خطر مرگ ناشی از مرگ همراه است از بیماری عروق کرونر.

برای درمان فشار خون و کاهش احتمال سکته مغزی یا بیماری قلبی باید به طور منظم ورزش کنید ، رژیم کم نمک و پتاسیم بخورید و از سیگار دور باشید.

منبع: www.msn.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha