محققان معتقدند برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند رژیم غذایی گیاهی می تواند بهترین راه حل باشد چراکه می تواند بر متابولیسم بدن تاثیر گذارد.

رژیم غذایی گیاهی موجب تقویت متابولیسم بدن می شود

سلامت نیوز:محققان معتقدند برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند رژیم غذایی گیاهی می تواند بهترین راه حل باشد چراکه می تواند بر متابولیسم بدن تاثیر گذارد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محققان دانشگاه یل دریافتند رژیم غذایی کم چرب و گیاهی می تواند متابولیسم بدن را به قدرکافی برای سوزاندن چربی و کاهش وزن اضافی تقویت نماید.


در این مطالعه، محققان ۳,۱۱۵ فرد در رده سنی ۲۵ تا ۷۵ سال را که دارای اضافه وزن بودند به مدت ۱۶ هفته مورد بررسی قرار دادند.
محققان شرکت کنندگان را به دو گروه تقسیم کردند. گروه اول رژیم ۴ ماهه کم چرب گیاهی داشتند که میوه، سبزیجات، حبوبات و غلات مصرف می کردند. گروه دوم در قالب گروه کنترل، عادات غذایی خود را تغییر ندادند.


در پایان مطالعه مشخص شد در گروه رژیم های گیاهی به طور متوسط میزان کالری سوزی بعد از غذاخوردن، ۱۸.۷ درصد افزایش یافت. آنها همچنین شاهد کاهش متوسط وزن حدود ۶ کیلوگرمی این گروه بودند.


همچنین در گروه رژیم غذایی گیاهی، کاهش در مقاومت انسولین و کاهش در چربی بدن مشاهده شد. مهم تر اینکه، این گروه شاهد کاهش قابل توجهی در چربی احشایی، نوع مخرب تر چربی که در اطراف اندام های داخلی ذخیره می شود، بودند.


در مقابل، گروه کنترل هیچ کاهش چشمگیری در کاهش وزن و یا کاهش چربی بدن نداشت. پس از مقایسه دو گروه، برای محققان آشکار شد که رژیم غذایی کم چربی گیاهی تأثیر قابل توجهی بر وزن و سلامت دارد.


این یافته ها همراستا با مطالعات قبلی است که نشان داده بودند رژیم های گیاهی با کاهش چربی اضافی بدن همراه هستند.
محققان معتقدند رژیم های گیاهی می توانند چربی بدن را کاهش دهند و در نهایت منجر به کاهش کالری دریافتی و افزایش مصرف انرژی می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha