خندیدن و لبخند زدن موقع تزریق آمپول یا واکسن تجربه دردناک آن را کاهش می دهد و شما درد کم تری را احساس می کنید.

بخندید تا درد تزریق کم شود

سلامت نیوز: خندیدن و لبخند زدن موقع تزریق آمپول یا واکسن تجربه دردناک آن را کاهش می دهد و شما درد کم تری را احساس می کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیناپرس، فرضیه بازخورد صورت ایده ای است که مدت هاست مورد بحث محققان قرار گرفته و بر این باورند که خندیدن یا لبخند زدن به اجبار هم می تواند احساسات فرد را بهبود بخشد و باعث ایجاد حس و حال خوب در او شود و حتی وضعیت را خنده دارتر کند.

خندیدن عملی است که با احساسات مثبت در آدمی ارتباط مستقیم دارد و ماهیچه ها از طریق عصب سه قلو، درد متوسطی را القا می کنند.


به گزارش دیلی میل، محققان دانشگاه کالیفرنیا، ایروین، این بررسی ها را با تأثیر انواع مختلف خندیدن روی کاهش درد هنگام تزریق واکسن آزمایش کرده و دریافتند که لبخند زدن یا خنده ای واقعی که کشش آن تا چشم ها ادامه داشته باشد، می تواند احساس درد ناشی از وارد شدن سوزن به داخل پوست را تا 40 درصد کاهش دهد.
سالانه حدود 16 میلیون تزریق در دنیا انجام می شود و قریب یک دهم مردن از سوزن و آمپول می ترسند بنابراین اجرای این اصل می تواند ترس آنها از تزریق واکسن یا آمپول را کاهش دهد و این افراد راحت تر به تزریق تن دهند.

این اولین باری است که تست های آزمایشی اولیه نشان می دهد که واکنش طبیعی بدن به کاهش درد کمک می کند. این امر نشان می دهد که هر زمان با دردی روبرو باشید، با لبخند زدن یا خندیدن می توانید به طور طبیعی و بدون استفاده از مسکن دردتان را کم تر کنید.

محققان بررسی های خود را روی 231 دانشجوی داوطلب آزمایش کردند به طوری که از آنها خواسته شد هر کدام از آنها چوبی را بین دندان هایشان نگه دارند و هنگام تزریق محلول نمکی که شکل نمادین تزریق واکسن آنفلوآنزا بود، چهار حالت را در چهره خود نشان دهند.

یک حالت خنثی؛ لبخندی که تنها در ناحیه چانه قابل لمس باشد؛ خنده واقعی که تا ناحیه چشم ها احساس شود و در انتها خنده ای که ماهیچه های ناحیه پیشانی هم در آن درگیر باشند. محققان حین تزریق، ضربان قلب و میزان رسانایی پوست هر کدام از داوطلبان را کنترل کردند که جزء شاخص های سطح استرس در بدن هستند.
علاوه بر این، هر کدام از داوطلبان میزان احساس دردی را که انتظار داشتند و دردی که حس کرده بودند و احساس آنها حین تزریق، اعلام کردند. محققان دریافتند افرادی که خنده واقعی و خنده زیاد داشتند، در مقایسه با و گروهی که چهره خنثی داشتند، درد کم تری را موقع تزریق احساس کرده بودند.
کاهش 40 درصدی احساس درد هنگام تزریق برای افرادی که از تزریق می ترسند، بسیار قابل توجه است و می توان آنها را ترغیب به استفاده از درمان تزریقی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha