دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز بین المللی هوانوردی غیرنظامی، ۷ دسامبر ۲۰۲۰ برابر با ۱۷ آذرماه جاری گفت هوانوردی محرکی مهم در دنیای ما است و نقشی حیاتی در ارتقا بهبودی جهان از کووید- ۱۹ خواهد داشت.

نقش حیاتی هوا نوردی در ارتقا بهبودی جهان از کووید- ۱۹

سلامت نیوز: دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز بین المللی هوانوردی غیرنظامی، ۷ دسامبر ۲۰۲۰ برابر با ۱۷ آذرماه جاری گفت هوانوردی محرکی مهم در دنیای ما است و نقشی حیاتی در ارتقا بهبودی جهان از کووید- ۱۹ خواهد داشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، متن کامل پیام آنتونیو گوترش به شرح زیر است:

هوانوردی بین المللی نقشی اساسی در امور انسانی دارد و به ما این فرصت را می دهد تا تنوع شگفت انگیز جغرافیایی و فرهنگی جهان را کشف کنیم.  ما را قادر می سازد تا از یکدیگر یاد بگیریم و از آن بهره مند شویم و از طریق سفر و تجارت جهانی، پیشرفت در دسترسی به غذا، آموزش و مراقبت های سلامت، جوامع را به هم متصل می کند. این مزایا برای دستیابی هر کشور به آرمان های توسعه پایدار بسیار حیاتی است.

امسال، مناسبت روز بین المللی هوانوردی غیرنظامی در حالی رخ می دهد که کووید-۱۹ ارتباطات بین المللی را از طریق راه های هوایی و ارتباطات تجاری را با مشتریان قطع کرده است، گردشگران را از مقصد دور می کند و به طور نامتناسبی بر قشر آسیب پذیر تأثیر می گذارد. این امر همچنین باعث اختلال در عملیات و امور مالی خطوط هوایی و فرودگاه های جهان شده است و توانایی آن ها را برای اطمینان از عرضه جهانی دارو، واکسن، کمک های بشردوستانه و سایر کالاهای حیاتی تهدید می کند.

کشورها باید برای حفظ  و پایدارسازی بخش های حمل و نقل هوایی خود در رو یا رویی با این چالش ها فوراً اقدام کنند. با این حال ، آن ها باید این کار را با در نظر گرفتن شرایط اقلیمی انجام دهند. آلاینده های ناشی از حمل و نقل هوایی بیش از دو درصد از کل آلاینده های جهان را تشکیل می دهد و آن را در میان 10 اشاعه دهند نخست قرار می دهد. بهبودی از همه گیری، به طور همزمان فرصتی برای کنشی اقلیمی است، از جمله تاب آوری و پایداری بیشتر هوانوردی جهانی به عنوان بخشی اساسی از تلاش ها برای دستیابی به اهداف توافقنامه پاریس در مورد تغییرات اقلیمی.

اینجانب از تعهدات اخیر در مورد آلاینده های صفر خالص توسط اعضای جامعه هوانوردی استقبال می کنم. اینجانب کل بخش هوانوردی را ترغیب می کنم  تا ۲۰۵۰ به صفر خالص متعهد شوند و راهبردی همسو با توافقنامه پاریس را قبل از نشست اقلیمی در سال آینده تدوین کنند. همکاری بین دولت ها و صنایع برای دستیابی به تحولی به موقع، ضروری خواهد بود.

هوانوردی محرکی مهم در دنیای ما است و نقشی حیاتی در ارتقا بهبودی جهان از کووید- ۱۹ خواهد داشت. بیایید اطمینان حاصل کنیم که هوانوردی از حمایت مورد نیاز برای برقراری ارتباط و اتحاد ملت های جهان برخوردار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha