نایب رئیس انجمن داروسازان ایران، با اشاره به فشارهای سیاسی سنگین برای تائید داروها، گفت: هیچ کابوسی بدتر از این نیست که سلامت مردم به سیاست آلوده شود.

پشت پرده فشارهای سیاسی برای تایید داروها

سلامت نیوز:نایب رئیس انجمن داروسازان ایران، با اشاره به فشارهای سیاسی سنگین برای تائید داروها، گفت: هیچ کابوسی بدتر از این نیست که سلامت مردم به سیاست آلوده شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،سید علی فاطمی،  افزود: بر خلاف کالاهای دیگر، مراجعه مردم برای خرید دارو نه از روی علاقه، بلکه به دلیل جبر بیماری است. لذا باید به بیمار اطمینان داد که تجویز دارو توسط پزشک بر اساس تشخیص درست انجام می‌شود و به او اطمینان داد که داروی تجویزی بر روی بیماری او مؤثر و همینطور بی خطر است.

وی ادامه داد: متأسفانه ادامه دار شدن همه گیری کووید ۱۹ و ناتوانی نظام درمانی همه کشورها برای ریشه کنی بیماری، این بهانه را به دست بعضی‌ها داده تا در حیاتی ترین موضوع که سلامت مردم است، دخالت کنند.

فاطمی گفت: در حال حاضر سازمان غذا و دارو تحت فشار سیاسی سنگین برای تائید واکسن و داروهای ضد کرونا قرار دارد. متأسفانه بعضی‌ها با سوءاستفاده از تعصبات ملی و مذهبی مردم، پیشینه ایرانی یا اسلامی به این داروها می‌دهند که این جفا در حق مردم و هم در حق دین است.

وی افزود: گرفتن تائیدیه ضد کرونا از وزارت بهداشت برای هر دارویی، به معنای سرازیر شدن درآمد کلان برای صاحب دارو است و لذا طبیعی است که امروز رقابت شدیدی برای گرفتن این مجوزها در جریان باشد.

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران، گفت: متأسفانه بعضی جریان‌های سیاسی با سوداگران سلامت مردم همراه می‌شوند و به سازمان غذا و دارو برای تائید این داروها فشار می‌آورند.

وی افزود: اگر به اظهار نظرهای روزهای اخیر بعضی افراد در مورد تعیین تاریخ واکسیناسیون مردم با واکسن ایرانی کرونا و همینطور حمایت‌های قاطع از داروهای تحت عنوان طب اسلامی توجه کنیم، نگرانی‌ها در مورد تصمیم گیری نهایی سازمان برای تائید این داروها تحت فشارهای روز افزون سیاسی بیشتر می‌شود.

فاطمی گفت: امیدواریم مسئولین سازمان غذا و دارو، بدون توجه به فشارهایی که از طرف صاحبان قدرت و ثروت بر آنها وارد می‌شود، در کمال بی طرفی و به دور از هر گونه تعصب و صرفاً بر اساس معیارهای علمی در مورد اثربخشی و ایمنی این داروها تصمیم بگیرند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha