چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
کد خبر: 304320

56نفر داوطلب دریافت واکسن ایرانی کرونا

سلامت نیوز:عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در برنامه رهاورد رادیو سلامت گفت: واکسن ایرانی کرونا اواخر  بهار 1400 رونمایی می شود.

دکتر مینو محرز در خصوص شرایط داوطلبان دریافت واکسن کرونا در برنامه رهاورد رادیو سلامت گفت : داوطلبان  از طرق فراخوانی که شرکت سازنده اعلام می کند جذب و شناسایی می شوند .

محرز افزود:  تعداد 56 داوطلب زن و مرد سالم بین گروه سنی 18 تا 50 سال و بدون هیچ گونه بیماری برای آزمایش انسانی تزریق واکسن کرونا  انتخاب می شوند.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: داوطلبان  به مدت دو هفته پس از دریافت واکسن در هتلی تحت نظر و مراقبت های بالینی خواهند بود. 

دکتر محرز  با تاکید براینکه داوطلبان دریافت واکسن ایرانی کرونا به مدت دو هفته توسط سه پزشک متخصص و تیم همراه کننده تحت  معاینه و مراقبت های ویژه هستند افزود: در این مدت دریافت کنندگان واکسن، حق خروج از محل اقامت را نخواهند داشت.

به گفته دکتر محرز قبل از آزمایش انسانی واکسن کرونای ایرانی از داوطلبان رضایت نامه دریافت می شود آنها بیمه بوده و در صورت احتمال فوت یابیماری  به خانواده آنها دیه و غرامت پرداخت می شود.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا یادآورد شد : در کشور جوانان با دانش،با هوش و با استعداد زیادی داریم که امکانات برای ساخت واکسن و نیز کیت تشخیصی در اختیار انها قرار گرفته است و ایران هم می تواند تولید کننده واکسن کرونا باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha