شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
کد خبر: 304453

شام چه داریم؟ یک قطعه لگو، برگر کارت اعتباری ، یا یک قطعه لوله پی وی سی برشته؟ این مثال ها ممکن است مبالغه آمیز به نظر برسند ، اما به راحتی می توانند مقدار قطعات پلاستیکی میکروسکوپی انباشته شده را که ما هر روز مصرف می کنیم ، نشان دهن

روزانه چه مقدار پلاستیک می‌خوریم؟

سلامت نیوز: شام چه داریم؟ یک قطعه لگو، برگر کارت اعتباری ، یا یک قطعه لوله پی وی سی برشته؟ این مثال ها ممکن است مبالغه آمیز به نظر برسند ، اما به راحتی می توانند مقدار قطعات پلاستیکی میکروسکوپی انباشته شده را که ما هر روز مصرف می کنیم ، نشان دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا از رویترز، یک مطالعه که توسط WWF  اینترنشنال در سال ۲۰۱۹ انجام شد نشان داد که ممکن است افراد معادل یک کارت اعتباری پلاستیک در هفته مصرف کنند که به طور عمده در آب آشامیدنی درون بطری پلاستیکی وجود دارد وهمچنین  از طریق غذایی مانند صدف که درون سیستم گوارشش پلاستیک وجود دارد.

رویترز از یافته های این مطالعه استفاده کرد تا نشان دهد این مقدار پلاستیک در دوره های مختلف زمانی چه اندازه است.

در یک ماه، معادل وزن یک آجر لگوی پلاستیکی و در طی یک سال ، معادل  پلاستیک بکار رفته  در کلاه ایمنی آتش نشانی  را می خوریم.

این ممکن است زیاد به نظر نرسد اما به مرور زمان  طی یک دهه حدود ۲.۵ کیلوگرم پلاستیک میخوریم  که معادل بیش از دو قطعه بزرگ لوله پلاستیکی است و در طول زندگی حدود ۲۰ کیلوگرم  میکروپلاستیک  می خوریم.

در ۵۰ سال گذشته  به دلیل افزایش استفاده از محصولات یکبار مصرف ارزان قیمت، تولید پلاستیک بسیار زیاد شده است. از آنجا که پلاستیک قابل تجزیه نیست و فقط به قطعات کوچکتر تقسیم می شود ، در نهایت در همه جا پخش می شود ، سواحل را بهم می ریزد و حیوانات وحشی دریایی را خفه می کند و همچنین در زنجیره غذایی وارد میشود.

مالکوم هادسون ، استاد علوم محیطی در دانشگاه ساوتهمپتون ، درحالیکه در خط ساحلی یک نمکزار  محافظت شده  ایستاده است، گلوله های پلاستیکی مهره مانند و کوچک که در باتلاق نفوذ می کنند را به رویترز نشان می دهد.

هادسون می گوید که بیشتر تحقیقات در مورد این ریزپلاستیک ها انجام شده ، اما مقدار زیادی ذرات کوچکتر به نام نانو پلاستیک در محیط وجود دارد که تشخیص آنها بسیار دشوارتر است، که احتمالاً ما نیز آنها را بلعیده ایم.

هادسون گفت: “این ذرات می توانند به خون یا سیستم لنفاوی ما وارد شود و در اندام های ما قرار گیرند.”

“این ذرات پلاستیکی بمب های ساعتی کوچکی هستند که منتظرند به اندازه کافی خرد شوند تا توسط حیوانات وحشی یا انسانها جذب شوند و پس از آن به طور بالقوه پیامدهای مضری دارند.”

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha