یکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
کد خبر: 304495

موارد بی شماری وجود دارد که سبب بوی بد دهان کودک می‌شود. برخی از این بوها در خانه قابل درمان هستند اما برخی دیگر نشانگر موارد جدی‌تر هستند که مراجعه به دندان‌پزشک را می‌طلبداز این موارد عبارت اند از:

علت بوی بد دهان کودک

سلامت نیوز:  موارد بی شماری وجود دارد که سبب بوی بد دهان کودک می‌شود. برخی از این بوها در خانه قابل درمان هستند اما برخی دیگر نشانگر موارد جدی‌تر هستند که مراجعه به دندان‌پزشک را می‌طلبد.از این موارد عبارت اند از: 

مصرف غذاهای بودار

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،شایع ترین علت بوی بد دهان مصرف غذاهای بودار است زیرا اگر کودک از غذاهایی که شامل مواد تند و تیز مانند سیر و پیاز لذت ببرد ممکن است پس از هضم در دستگاه گوارش باعث بوی بد دهان او شود.

  بهداشت ضعیف دهان ودندان

دهان انسان پر از باکتری است و کودکان از این قضیه مستثنا نیستند. این باکتری‌ها با ذرات باقی مانده موادغذایی در لثه، زبان، دندان و لوزه کودک ارتباط برقرار  می کند و فعل و انفعالات باکتریایی سبب بوی بد دهان او خواهد شد. 

خشکی دهان

اگر کودک بینی پری داشته باشد باعث می‌شود هنگام تنفس از دهان با مشکل مواجه شود.دراین شرایط باکتری‌ها رشد  می کند و سبب بوی بد دهان خواهد شد. 

آبسه، حفره و پوسیدگی و ایجاد تارتار دندان

هرکدام از این موارد می‌توانند سبب بوی بد دهان شوند. 

وجود اشیای خارجی

هرآن چه که در دهان کودک قرار بگیرد سبب ناراحتی او و بوی بد دهانش می‌شود. البته برخی از این موارد ممکن است به دلیل وضعیت پزشکی او باشد. حساسیت و سرماخوردگیمخاط اضافی باعث رشد باکتری ها و بوی بد دهان خواهد شد. 

عفونت سینوس

یاین اتفاق زمانی رخ می‌دهد که مایعات در قسمت بینی تجمع کند و در پشت گلو فرو رود. 

مراقبت  نکردن از دندان

مراقبت ضعیف از دندان به پوسیدگی آن منجر می‌شود حتی اگر کودک دارای تعداد کمی دندان باشد. 

لوزه بزرگ

باکتری‌ها می‌توانند همراه مواد غذایی در حفره‌های لوزه تجمع کنند و سبب بوی بد دهان شوند.در تهیه این مطلب از سایت «نمناک» کمک گرفته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha