دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
کد خبر: 304569

یبوست یکی از مشکلات گوارش نسبتا رایجی است که نسبت مستقیمی با سبک زندگی و نوع تغذیه افراد دارد. در این میان اما مصرف برخی میوه های زمستانی می تواند در رفع این مشکل کمک کرده و آن را برطرف کند.

میوه های زمستانی درمانگر یبوست

سلامت نیوز: یبوست یکی از مشکلات گوارش نسبتا رایجی است که نسبت مستقیمی با سبک زندگی و نوع تغذیه افراد دارد. در این میان اما مصرف برخی میوه های زمستانی می تواند در رفع این مشکل کمک کرده و آن را برطرف کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیناپرس، امروزه بسیاری از افراد به دلایل مختلف از یبوست رنج می برند. این عارضه معمولاً در نتیجه یک سبک زندگی ناسالم و کم تحرک و انتخاب های غلط در رژیم غذایی رخ می دهد. به باور محققان و کارشناسان تغذیه، یبوست بیشتر اوقات در نتیجه عدم دریافت میزان کافی فیبر در رژیم غذایی و نوشیدن کمتر از نیاز روزانه آب است.

این بیماری در عملکرد طبیعی بدن بیشتر افرادی که از آن رنج می برند تاثیرگذار بوده و  ممکن است در زندگی روزمره آن ها اختلال ایجاد کند. حرکات نامنظم روده می تواند باعث درد شکم ، حالت تهوع و احساس ناراحتی عمومی شود. البته باید تاکید کرد که یبوست یک بیماری تهدید کننده زندگی نیست اما نباید به این مشکل بی توجه بوده  تا قادر باشید از زندگی سالم و متناسبی برخوردار شوید.

خوشبختانه مواد غذایی زیادی وجود دارد که می توانند به شما در رفع عارضه یبوست کمک کنند. این مواد غذایی جایگزین مناسبی برای داروها و سایر روش های درمانی هستند. از آنجا که اکنون در آستانه زمستان هستیم ، چند میوه پائیزه و زمستانی را به شما معرفی می کنیم که مصرف آن ها می توانند از یبوست جلوگیری کنند. توصیه می شود این موارد را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کرده و از نتایج شگفت انگیز آن بهره مند شوید:

مرکبات: یک پرتقال با اندازه طبیعی حدود سه گرم فیبر دارد. این میوه همچنین منبع غنی از فیبرهای محلول است که زمان انتقال مواد غذایی در روده بزرگ را تسریع کرده و به شما کمک می کند از یبوست نجات پیدا کنید. پرتقال و بیشتر مرکبات همچنین حاوی یک نوع ملین طبیعی به شکل فلاوانول به نام نارینژنین هستند که به سیستم گوارشی انسان در دفع مدفوع کمک می کند. در این فصل از خوردن پرتقال، نارنگی و لیمو شیرین غافل نشوید.

انگور: این میوه که در پائیز و هفته های اولیه زمستان به وفور در دسترس قرار دارد، یک منبع خوب دیگر تامین فیبر غذایی است که  صد گرم از آن حاوی حدود  چهار گرم فیبر است. مصرف این میوه به طور روزانه باعث افزایش حرکت روده شده و یبوست را برطرف می کند.

سیب: بسیاری از افراد اعتقاد دارند خوردن سیب باعث ایجاد یبوست می شود اما باید در نظر داشته باشید که یک سیب متوسط حاوی ۴/۴ گرم فیبر است. اگر از یبوست رنج می برید این میوه قطعاً باید بخشی از رژیم روزانه شما باشد.

گلابی: گلابی مملو از فیبرهای مفید غذایی است و یک گلابی با اندازه متوسط حاوی حدود ۵/۵ گرم فیبر است. این میوه همچنین حاوی فروکتوز و سوربیتول است که به عنوان یک ملین طبیعی باعث تحریک حرکات روده می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha