با وجود بارش برف و باران و محدودیت تردد خودروها، طی دو هفته اخیر شاهد آلودگی هوا به‌ویژه برای گروه‌های حساس بوده‌ایم. معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران می‌گوید: پسماندسوزی یکی از شایع‌ترین تخلفاتی است که طی این مدت گزارش شده است و نقش موثری در تشدید آلودگی هوا به‌ویژه در شرایط پایداری جوی و عدم وزش باد دارد.

تاثیر پسماندسوزی در تشدید آلودگی هوای تهران

سلامت نیوز: با وجود بارش برف و باران و محدودیت تردد خودروها، طی دو هفته اخیر شاهد آلودگی هوا به‌ویژه برای گروه‌های حساس بوده‌ایم. معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران می‌گوید: پسماندسوزی یکی از شایع‌ترین تخلفاتی است که طی این مدت گزارش شده است و نقش موثری در تشدید آلودگی هوا به‌ویژه در شرایط پایداری جوی و عدم وزش باد دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، براساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، طی ۱۵ روز اخیر (۹ تا ۲۳ آذر) هوای پایتخت شش روز در محدوده قابل قبول و ۹ روز در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت این در حالیست که طی این مدت محدودیت‌های کرونایی باعث کاهش تردد خودروها نسبت به گذشته شده است.

محمد رستگاری پسماندسوزی را یکی از مهم‌ترین و شایع‌ترین تخلفات در زمینه ایجاد و تشدید آلودگی هوای تهران ذکر و اظهار کرد: پسماندسوزی معضلی است که باعث تشدید آلودگی هوا به‌ویژه در فصل‌های پاییز و زمستان می‌شود اما معمولا افرادی که اقدام به پسماندسوزی می‌کنند قابل شناسایی نیستند مگر اینکه حین این اقدام مشاهده شوند بنابراین پیشگیری و مقابله با آن کاری دشوار است.

وی تصریح کرد: به‌دلیل اینکه پیشگیری از پسماندسوزی و شناسایی عوامل آن کاری دشوار است همکاران ما با افزایش گشت و پایش‌ها می‌کوشند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن موارد پسماندسوزی را گزارش کنند تا نسبت به اطفای آن‌ها و جلوگیری از افزایش آلودگی هوا اقدام شود.

رستگاری ضمن بیان اینکه پایش‌های مستمری از وضعیت واحدهای آلاینده و صنایع صورت می‌گیرد، گفت: در زمان‌های تشدید آلودگی هوای پایتخت موارد گشت و پایش همکاران ما نیز مضاعف می‌شود تا در صورت بروز هرگونه تخلف در کمترین زمان با آن برخورد کنند و بدین ترتیب از افزایش آلودگی هوا جلوگیری شود.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه واحدهای صنعتی و آلاینده استان تهران تحت رصد و نظارت اداره حفاظت محیط زیست استان تهران هستند، اظهار کرد: طی این مدت هیچ‌گونه تخلف قابل توجهی از سوی صنایع و کارخانه‌های عمده و بزرگ‌مقیاس استان تهران صورت نگرفته است. با این حال گشت و پایش‌ و نظارت‌ها بر این واحدها ادامه دارد.

رستگاری در پایان درباره مصرف سوخت مازوت توسط صنایع و نیروگاه‌ها خاطرنشان کرد: طبق بررسی‌های انجام شده طی دو هفته اخیر شواهدی از مصرف مقادیر ناچیزی سوخت مازوت در استان تهران به دست آمده است اما این مقدار کمتر از حد مجاز بوده و این کار توسط هیچ یک از صنایع بزرگ‌مقیاس و عمده استان صورت نگرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha