سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
کد خبر: 304611

کیفیت رابطه خصوصی همسران به بهبود خلق و خوی آن ها کمک می‌کند. حتی کارشناسان معتقدند داشتن رابطه سالم و امن زناشویی بین همسران به افزایش طول عمر کمک می‌کند.

3 فایده رابطه سالم زناشویی بر سلامت

سلامت نیوز:کیفیت رابطه خصوصی همسران به بهبود خلق و خوی آن ها کمک می‌کند. حتی کارشناسان معتقدند داشتن رابطه سالم و امن زناشویی بین همسران به افزایش طول عمر کمک می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ، با ترک رابطه  زناشویی  ممکن است احساس افسردگی به سراغتان بیاید زیرا بخشی از این رابطه فیزیکی است و بخشی ذهنی. در ادامه به سه فایده یک رابطه سالم زناشویی اشاره می کنیم :   

ترشح هورمون‌های آرامش 

افراد در زمان رابطه معمولا تماس پوست به پوست دارند که یکی از نیازهای اولیه فرد برای احساس آرامش است مانند ارتباط پوست نوزاد با پوست مادر.ارتباط زناشویی به شریک زندگی شما حداکثر میزان لمس و تماس پوستی ممکن را می دهد که می تواند به عنوان یک تنظیم کننده احساسات عمل کند و به ترشح هورمون اکسی توسین oxytocin یا هورمون احساس خوب منجر شود. ضمن این که با بالا رفتن میزان اندورفین endorphins به بهبود روحیه شما کمک می کند. 

 تغییر میزان استرس

رابطه زناشویی یک عامل کاهش دهنده استرس است و قطع شدن آن به صورت خود به خود سطح استرس را بالا می برد.مطالعه کوچکی که در اسکاتلند انجام شد نشان داد که سطح فشار خون در پاسخ به استرس در افرادی که  این رابطه را تجربه می کنند، کمتر است. 

تاثیر بر عملکرد مغز

دو مطالعه که در دانشگاه مریلند و کره جنوبی انجام شده نشان می‌دهد که داشتن رابطه زناشویی، عملکرد مغز و رشد سلول‌های مغزی را بهبود می دهد. این موضوع به عنوان یک تحقیق اولیه نتیجه جالبی ارائه داد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha