چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳
کد خبر: 304652

یک فوق تخصص بیماری‌های گوارش و کبد درخصوص ارتباط کم‌خونی مردان بالای ۴۰ سال و یکی از انواع سرطان توضیحاتی را ارائه کرد.

کم‌خونی مردان بالای ۴۰ سال نشانه کدام سرطان است؟

سلامت نیوز:یک فوق تخصص بیماری‌های گوارش و کبد درخصوص ارتباط کم‌خونی مردان بالای ۴۰ سال و یکی از انواع سرطان توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سعیدصادقی فوق تخصص بیماری‌های گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اظهار کرد: سرطان روده بزرگ از ضایعات پیش سرطانی مثل پولیپ ایجاد می‌شود و بطور معمول مدت زمان تشکیل پولیپ تا تبدیل شدن آن به سرطان یک دوره ۱۰ ساله زمان می‌برد.

سعیدصادقی افزود: بطور معمول انواع سرطان‌ها در گام‌های اولیه بدون علامت هستند، اما اگر هر یک از افراد به علائمی که در بدن آن‌ها نشان داده می‌شود توجه کنند، با تشخیص‌های اولیه و هزینه‌ بسیار پایین می‌توانند از بروز این بیماری‌های مهلک جلوگیری کنند.

این فوق تخصص بیماری‌های گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درخصوص علائم سرطان روده بزرگ، گفت: درد‌های شکمی، خون ریزی‌های گوارشی، کاهش وزن، یبوست و اجابت مزاج و کم خونی از شایع‌ترین علائم سرطان روده بزرگ محسوب می‌شوند. اغلب کم خونی و فقر آهن در مردان بالای ۴۰ نشان دهنده ابتلا به این بیماری است.



او در ادامه یادآوری کرد: برنامه‌های غربالگری سرطان به دو دسته عمده تقسیم می‌شوند. غربالگری در افراد پر خطر و یا آن دسته از افرادی که دارای علائم سرطان هستند و کسانی که سابقه خانودگی سرطان‌ روده بزرگ را دارند.

این فوق تخصص بیماری‌های گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیان کرد: مبتلایان به این نوع سرطان پس از شناسایی از طریق عمل کولونوسکوپی تحت درمان قرار می‌گیرند.

سعیدصادقی تصریح کرد: افرادی که سرطان‌های توارثی در خانواده‌های آن‌ها وجود دارد بعد از سنین مذکور باید با پزشکان متخصص مشاوره داشته باشند. همچنین افراد نباید از غربالگری‌های دوره‌ای غافل شوند و حتما علائم بالینی مانند کاهش وزن، خون ریزی، یبوست و درد‌های شکمی را جدی بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha