شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
کد خبر: 304763

حمام رفتن هم مانند همه فعالیت های دیگر نکاتی دارد که باید آن ها را بدانیم و عمل کنیم. توصیه می شود زمانی که گرسنه یا کاملا سیر هستید به حمام نروید. دمای آب حمام هم از نکاتی است که باید به آن توجه کنید.

بایدها و نبایدهای استحمام

سلامت نیوز:حمام رفتن هم مانند همه فعالیت های دیگر نکاتی دارد که باید آن ها را بدانیم و عمل کنیم. توصیه می شود زمانی که گرسنه یا کاملا سیر هستید به حمام نروید. دمای آب حمام هم از نکاتی است که باید به آن توجه کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،استحمام با آب 30 درجه برای افرادی که به سختی از خواب بیدار می شوند، مفرح است یا دوش گرفتن با آب گرم بعد از یک روز کاری پر استرس خستگی را برطرف می‌کند.در ادامه به نکات دیگری در باره حمام رفتن اشاره می کنیم :

   نظافت حمام و لیف حمام

محیط حمام گرم و مرطوب و عامل مهمی برای رشد باکتری‌هاست.به همین دلیل متخصصان بهداشت پوست ومو توصیه می کنند بعد از هر چهار تا پنج بار استفاده از لیف حمام آن را در ماشین لباس شویی بشویید. بهتر است لیف حمام را  با آب خیلی داغ بشویید. با شستن لیف حمام مواد شوینده شیمیایی و آلودگی ناشی از شست وشوی بدن و چربی باقی مانده بر الیاف پاک می‌شود. 

 لایه برداری زیاد ممنوع  

شست وشوی زیاد و پاک سازی دایمی پوست باعث می شود پوست حساس تر شود و آلودگی ها و باکتری ها را بیشتر جذب کند. هر چند روز یک بار از لیف استفاده کنید زیرا یک بار لایه برداری پوست در هفته کافی است پس لازم نیست هر روز لیف بزنید.

 موها را قبل از شست و شو شانه بزنید

اگر می خواهید مانع شکنندگی و ایجاد موخوره در موهایتان شوید، قبل از شست وشو آن را کاملاً شانه کنید. این کار برای پیشگیری از گره مو لازم است.

  زیر دوش مسواک نزنید

اگرچه با این کار در زمان صرفه جویی کرده و همزمان چند کار را انجام داده اید، اما  باعث می شود توجه کافی و زمان لازم را صرف شست وشوی دندان نکنید.

زمان مناسب شیو کردن موها

اگر لازم است پاها یا دست های خود را شیو کنید، این کار را پس از شست وشوی کامل بدن و زمانی که بدن زیر آب گرم آماده شده، انجام بدهید. با این روش پوست دچارالتهاب و قرمزی نمی شود. 

 فاصله زمانی بین هر شست وشو

چون پوست سر پس از شست و شو شروع به تولید چربی بیشتر برای موها می کند بهتر است هر دو یا سه روز یک بار موها را بشویید.با این کار چربی طبیعی مو حفظ می شود و موها درخشان تر و سالم تر خواهد ماند. 

آب داغ یا ولرم

آب داغ باعث ایجاد اگزما، خشکی پوست، خارش و التهاب می شود. از آب ولرم استفاده کنید تا سلامت پوست به مرور زمان از دست نرود.

 موها را با شدت خشک می کنید

فشار شدید به موها با حوله برای خشک کردن مو یک اشتباه رایج است.این کار باعث شکنندگی و آسیب به فولیکول های مو می شود. خشک کردن پوست و مو با شدت و فشار باعث خشکی و خارش در پوست سر و اندام می شود. حوله را به آرامی روی موها قرار دهید و بدن تان را نیز با ملایمت خشک کنید. 

 نکات ضروری 

قبل از بیرون آمدن از حمام روی پاهای خود آب سرد بریزید. 

بعد از بیرون آمدن از حمام بدن تان را در معرض هوای سرد قرار ندهید. 

پوست تان را خوب خشک کنید. 

بعد از بیرون آمدن از حمام بلافاصله فعالیت نکنید بلکه مدتی بنشینید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha