بعضی از ما از نداشتن خواب با کیفیت گله‌مندیم. این در حالی است که از نظر سلامت بدن مشکل نداریم بلکه اگر کمی دقیق تر بررسی کنیم متوجه خواهیم شد لوازم خواب ما از جمله تشک تخت مناسب نیست و هنگام استراحت روی آن احساس آرامش نمی کنیم .

نکاتی برای انتخاب تشک و داشتن یک خواب با کیفیت

سلامت نیوز:بعضی از ما از نداشتن خواب با کیفیت گله‌مندیم. این در حالی است که از نظر سلامت بدن مشکل نداریم بلکه اگر کمی دقیق تر بررسی کنیم متوجه خواهیم شد لوازم خواب ما از جمله تشک تخت  مناسب نیست و هنگام استراحت روی آن احساس آرامش نمی کنیم .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ، به همین دلیل در ادامه به نکاتی برای انتخاب تشک مناسب می پردازیم .

در انتخاب تشک مناسب برای تخت خواب باید به نوع تشک و مطابقت آن با حالت طبیعی بدن جنس مد نظر، اندازه تشک، عمر مفید آن و ... اشاره کرد.بهتر است تشک دارای کمی ارتفاع باشد و از سطح تخت بالاتر بیاید. 

طول عمر تشک

اگر چه تشک لاتکس بیشترین طول عمر را دارد اما به طور معمول،  پنج تا هفت سال را برای تشک در نظر می‌گیرند. اگر شما هنگام خواب روی تشک احساس کمر درد کردید، بهتر است به فکر تعویض تشک خود باشید. 

هنگام خرید تشک، 3 نکته را مد نظر بگیرید

1-  عادت های خواب به موقعیت خواب (اعم از به پهلو خوابیدن، به پشت خوابیدن و به شکم خوابیدن) و همین طور درجه سفتی که در آن احساس راحتی کنید بستگی دارد.

2-  درجه حرارت دلخواه خواب و تاثیر تشک در تامین این درجه حرارت اعم از تشک هایی که باعث گرم شدن بدن می شود (تشک مموری فوم) و تشک های خنک کننده (تشک ژل دار) یا تشک هایی با امکان جریان هوا (تشک فنری).

3-  وزن افراد در انتخاب تشک تاثیرگذار است. افراد با وزن کمتر ترجیح می دهند کمی در تشک فرو روند و افراد سنگین وزن ترجیح می دهند سطح تشک سفت تری داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha