رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، نسبت به نگاه سلبی و غیرمنعطف که باعث کاهش کیفیت خدمات پزشکی خواهد شد، هشدار داد.

تاب آوری جامعه پزشکی حدی دارد/تعرفه ها مشکل ساز خواهد شد

سلامت نیوز:رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، نسبت به نگاه سلبی و غیرمنعطف که باعث کاهش کیفیت خدمات پزشکی خواهد شد، هشدار داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محمدرضا ظفرقندی، در حاشیه جلسه شورای عالی نظام پزشکی، گفت: در ابتدا خبر خوبی را اعلام می‌کنم که پایان مشکلات مربوط به یک موضوع قدیمی است که داستان مشکلات مربوط پرونده سازمان نظام پزشکی در خصوص شکایت تعرفه‌ای از سال ۱۳۸۴ تاکنون ادامه داشت و بارها حساب‌های سازمان به این دلیل بلوکه شده بود در نهایت در تجدید نظر دیوان عدالت اداری به نفع سازمان نظام پزشکی رأی داد و این پرونده پس از ۱۵ سال مختومه شد.

وی افزود: در خصوص بحثی که تعزیرات حکومتی و معاون پیشگیری این سازمان مکاتبه‌ای در خصوص دریافت هزینه اقلام محافظتی با سازمان انجام داده که در این نامه عمدتاً به وظایف شورای عالی سازمان اشاره شده و بعد ذکر شده که بر اساس سوابق و بر اساس احکام دائمی حق تعرفه گذاری با سازمان نظام پزشکی نیست، اما همانطور که مصوبه شورای عالی و نیز نامه‌ای که ما در این خصوص برای شهرستان‌ها ارسال کردیم، تصریح دارند، این یک اتفاق غیر منتظره و ناگهانی ناشی از پروتکل‌های تدوین شده توسط وزرات بهداشت است و ربطی به تعرفه گذاری ندارد.

ظفرقندی ادامه داد: نامه جوابیه‌ای که توسط شورای عالی و مشاور حقوقی سازمان تعزیرات حکومتی برای تهیه شده کلاً یک سوال محور اصلی است: «محل تأمین هزینه‌های اقلام حفاظتی کجاست؟» آنچه مشخص است این است که اگر این پروتکل‌ها ابلاغ شده باید هزینه آن تأمین شود و طبیعی در دوره بعد از کرونا هم این شرایط مرتفع می‌شود و در نتیجه موضوعیت آن برطرف می‌شود.

وی افزود: در خصوص موضوع افزایش تعرفه‌ها به صورت تکمیلی برای اواخر سال ۱۳۹۹ هم همانطور که همه اعضای صنف مطلع هستند شورای عالی بیمه یک افزایش گلوبال را برای مدت زمان باقی مانده سال ۱۳۹۹ تصویب کرد اما متأسفانه این مصوبه در هیأت وزیران طرح نشده و اجرایی هم نشده است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، تاکید کرد: من همین جا هشدار می‌دهم که این نگاه سلبی و غیر منعطف قطعاً باعث هرج و مرج می‌شود و نتیجه قطعی آن کاهش کیفیت خدمات پزشکی است. در این جا می‌خواهم اعلام هشدار کنم که تاب آوری و تحمل جامعه پزشکی حدی دارد و این واقعیتی است که دوستان در نظر نمی‌گیرند، ولی قطعاً یک روز با تبعات آن روبرو خواهند شد.

وی افزود: واقعیت این است که بیمه‌ها و سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده اند که منابع لازم در این مورد را ندارند و البته ما این بحث را قبول نداریم و معتقدیم با توجه به کاهش بار مراجعات و درمان‌های الکتیو آنها میزان بالایی صرفه جویی دارند، اما به هر حال آنها این بحث را مطرح کرده اند و در آخرین جلسه خود بدون حضور نمایندگان ما اعلام کرده اند که ما این بحث افزایش تعرفه‌ها برای ماه‌های آخر سال را قبول داریم اما از آنجایی که امکان این افزایش را در سال ۱۳۹۹ نداریم و هر سال فقط یک بار تعرفه اعلام می‌شود ما این افزایش را به همراه افزایش تعرفه‌های معمول هرساله در سال ۱۴۰۰ انعکاس خواهیم داد که البته ما این مورد را قبول نداریم و پاسخ آن را به صورت حقوقی خواهیم داد.

ظفرقندی گفت: در خصوص موضوع نسخه الکترونیک هم باید بگویم که نقطه نظرات تمام شهرستان‌ها جمع آوری و به سازمان تأمین اجتماعی اعلام و همه آنها در برنامه سازمان تأمین اجتماعی لحاظ شده است و این نقطه نظرات تأمین خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha