دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
کد خبر: 304896

افت فشارنه تنها در بزرگ سالان دیده می‌شود بلکه در نوزادان و کودکان هم به وقوع می پیوندد. افت فشار می‌تواند موجب سرگیجه و غش شود و علت‌های متفاوتی دارد که در سنین مختلف قابل تغییر است.

دلایل و علایم افت فشار در کودکان

سلامت نیوز:افت فشارنه تنها در بزرگ سالان  دیده می‌شود بلکه  در نوزادان و کودکان هم به وقوع می پیوندد. افت فشار می‌تواند موجب سرگیجه و غش شود و علت‌های متفاوتی دارد که در سنین مختلف قابل تغییر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،کاهش فشار خون در کودکان زمانی اتفاق می افتد که فشار خون قلب در حالت سیستولیک به زیر 90 میلی متر جیوه و در دیاستولیک به زیر 60 میلی متر جیوه می رسد.

فشار خون متغیر کودکان

  فشار خون کودکان با توجه به شرایطی مانند سن و جنسیت تغییر می‌کند و دلایل متعددی برای آن برشمرده می‌شود . بعضی از دلایل افت فشار در کودکان و نوزادان شامل عفونت، خون‌ریزی و از دست دادن مایعات است . 

افت فشارخون کودکان مانع از خون رسانی کافی به اندام کودک می شود و در نتیجه ارگان های بدن وظایف شان را به خوبی انجام نمی‌دهند. 

دلایل افت فشارخون در کودکان

 خشکی و کم آبی بدن خشکی و کم آبی موجب افت فشار در نوزادان و کودکان می شود. بیماری های مختلف مانند اسهال و استفراغ یا قرار گرفتن در شرایط جوی نامناسب نیز باعث کم آبی بدن کودک می‌شود. 

عفونت

بدن کودکان در مواجهه با بیماری های مختلف بسیار آسیب پذیر است . بیماری های مختلفی که نوزادان و کودکان به آن مبتلا می شوند گاهی عفونت در بدن ایجاد می کنند وعفونت می‌تواند باعث کاهش فشار خون در کودکان شود. 

کمبود آهن

تغذیه نامناسب در سنین پایین باعث کمبود املاح مورد نیاز برای رشد کودکان می شود.کمبود آهن و کم خونی یکی از مشکلاتی است که در دراز مدت باعث افت فشار در نوزادان و کودکان می شود. جراحتجراحت و آسیب می تواند باعث از دست رفتن خون بدن شود. با از دست رفتن خون  افت فشارخون قابل توجهی را می توانیم شاهد باشیم.   

علایم افت فشار خون  

 ضعف

- خواب آلودگی

- یخ کردن بدن

- بی اشتهایی- سر گیجه

- تار دیدن

- استفراغ

- تشنگی مکرر و پشت سر هم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha