محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان به دانش فنی دستگاه غربالگری شنوایی نوزادان دست یافتند که از طریق پاسخ ساقه مغز وضعیت شنوایی نوزادان را تشخیص می‌دهد.

غربالگری شنوایی نوزادان از طریق پاسخ ساقه مغز

سلامت نیوز:محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان به دانش فنی دستگاه غربالگری شنوایی نوزادان دست یافتند که از طریق پاسخ ساقه مغز وضعیت شنوایی نوزادان را تشخیص می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر الناز وفایی، مدیر عامل این شرکت دانش بنیان دستگاه "غربالگری اطفال" را از دستاوردهای فناورانه این شرکت نام برد و گفت: از آنجایی که نوزادان و کودکان نیاز دارند در روزهای اول تولد، میزان شنوایی آنها مورد ارزیابی قرار گیرد؛ از این رو  این دستگاه برای غربالگری شنوایی اطفال و کودکان طراحی و ساخته شد.

وی با تاکید بر اینکه بسیار مهم است که از روزهای اول تولد نوزادان وضعیت شنوایی آنها تشخیص داده شود، اظهار کرد: اساس مکانیزم عملکردی این دستگاه پاسخ شنیداری ساقه مغز است، به این صورت که صدایی در گوش اطفال پخش می‌شود و پاسخ ساقه مغز و عصب‌های آنها ثبت می‌شود.

وفایی تصریح کرد: این دستگاه اولین دستگاه غربالگری شنوایی اطفال به این صورت است که فرآیند اخذ مجوزهای داخلی و بین المللی را طی می‌کند.

مجری طرح ادامه داد: نمونه خارجی این دستگاه موجود است که قیمت بالایی دارد، ولی نمونه ایرانی آن موحود نبود که این دستگاه با دقت بالایی عرضه شد.

به گفته وی، دقت این دستگاه به گونه‌ای است که اگر نوزادی از نظر غربالگری رد شود، به طور قطع آن نوزاد از نظر شنوایی مشکل خواهد داشت.

وفایی با بیان اینکه این سیستم یک دستگاه برای تشخیص وضعیت شنوایی اطفال است، یادآور شد: این دستگاه از زمان نوزادی قابل استفاده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha