سه‌شنبه ۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
کد خبر: 304976

یک متخصص غدد درون ریز معتقد است مصرف بیش از حد عسل برای بیماران دیابتی خطرناک است و ممکن است منجر به کمای دیابتی شود.

شهدی که دیابتی‌ها را به کما می‌برد

سلامت نیوز:یک متخصص غدد درون ریز معتقد است مصرف بیش از حد عسل برای بیماران دیابتی خطرناک است و ممکن است منجر به کمای دیابتی شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان ، دکتر زهره پاولووا، متخصص غدد درون ریز نسبت به مصرف مقادیر زیاد عسل هشدار داده است.

به گزارش "لبنانون"او با بیان اینکه مصرف بیش از حد عسل ممکن است باعث بروز مشکلات جدی در سلامتی شود، می‌گوید: عسل یک ماده پرکالری است و مقدار زیاد قند فروکتوز در آن منجر به بیماری کبد چرب غیر الکلی می‌شود. همچنین اشتها را تحریک می‌کند زیرا گیرنده‌های هورمون لپتین که مسئول احساس سیری است را مسدود می‌کند.

به گفته این پزشک متخصص، به دلیل استفاده گسترده از آفت کش‌ها که منجر به مرگ زنبور‌ها می‌شود، یافتن عسلی خالص و صادقانه که دارای ویژگی‌های جادویی باشد، دشوار است.

پاولووا تصریح می‌کند: انواع و مقادیر زیادی از عسل در فروشگاه‌ها وجود دارد اما تعداد زیادی زنبور عسل وجود ندارد که بتواند این مقادیر را تولید کند. اگر از شکر برای تغذیه زنبور عسل استفاده شود اشکالی ندارد، اما مدت زیادی است که از سموم دفع آفات استفاده می‌شود و مطمئناً در مزارعی که زنبور‌ها نیز پرواز می‌کنند مورد استفاده قرار گرفته است.


او هشدار داد: یک فرد کاملاً سالم نباید روزانه مقدار زیادی عسل مصرف کند. گاهی بیماران دیابتی را ویزیت می‌کنم که به دلایلی معتقد هستند می‌توانند عسل بخورند و فراتر از این، آن‌ها معتقد بودند که خوردن عسل سلامت آن‌ها را بهبود می‌بخشد. این یک توهم خطرناک است که ممکن است به کما منجر شود.

این متخصص در عین حال تاکید می‌کند که عسل خوب یک ضد عفونی کننده قوی و یک ماده بازسازی کننده عالی است؛ برای مثال، در حالت گلودرد، باید غرغره به خوبی انجام شود و سپس یک قاشق چای خوری عسل در دهان گذاشته و به آرامی جذب شود که پس از این اثر مثبت آن نمایان می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha