سه‌شنبه ۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
کد خبر: 305020

درد مقطعی قفسه سینه که می‌آید و می‌رود مسئله‌ای است که نباید به آن بی توجه باشیم؛ زیرا ممکن است به مشکلا قلبی ربط داشته باشد.

درد مقطعی قفسه سینه به چه معنا است؟

سلامت نیوز: درد مقطعی قفسه سینه که می‌آید و می‌رود مسئله‌ای است که نباید به آن بی توجه باشیم؛ زیرا ممکن است به مشکلا قلبی ربط داشته باشد.

۱. دردی که در ناحیه‌ی قفسه سینه می‌آید و می‌رود توجه کنید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا زندگی، ما اغلب از درد قفسه سینه به عنوان نشانه‌ای از حمله قلبی یاد می‌کنیم. با این حال درد قفسه سینه به طور خودکار به این معنی نیست که مشکل قلبی داریم. سوزش سر معده و به طور کلی درد در ناحیه‌ی قفسه سینه به علت ورزش و دیگر موارد مشابه ممکن است با حمله قلبی اشتباه گرفته شود. مگان کامات، متخصص قلب و استادیار بالینی پزشکی در دانشکده پزشکی دیوید گفن، می‌گوید: «درد قفسه سینه از هر نوع را نباید نادیده گرفت. شما همیشه باید به دنبال مراقبت‌های پزشکی در هنگام درد ممتد و مقطعی در ناحیه‌ی قفسه سینه باشید.» دانیل کانتالون، متخصص قلب و بخش کاردانی رئیس الکتروفیزیولوژی قلب در کلینیک کلیولند، می‌گوید: «احتیاط و احساس خطر کردن در این دسته موقعیت‌ها بهتر از بی‌ اهمیتی است. وضعیت خود را یک وضعیت خطرناک و علائم را تهدیدی برای جان خود بدانید که ممکن است به عنوان مثال، سندرم کرونری حاد، آمبولیسم ریوی یا سکته مغزی مشکوک پیش بیاید.»

۲. انواع درد قفسه سینه

درد قفسه سینه شامل سنگینی سینه، تیر کشیدن و سوزش در منطقه قفسه سینه می‌شود. نوع درد نوع علت را مشخص نمی‌کند ولی موضوع حائز اهمیت این است که نباید بی اهمیت به شرایط کنونی خود باشید. دکتر کانتالون می‌گوید: «در واقع گاهی درد قفسه سینه بسیار شدید می‌شود مانند اسپاسم (گرفتگی عضلات) مری یا آسیب عضلانی اسکلتی که می‌تواند بسیار شدید باشد در حالی که درد قفسه سینه مربوط به قلب، می‌تواند بسیار ظریف باشد.»

۳. درد قفسه سینه در زنان

درد قفسه سینه از سوزش سر معده یا سرفه بیش از حد، در زنان و مردان مشابه است. اما با حمله قلبی، زنان ممکن است برخی علائم غافلگیرکننده را تجربه کنند. تجربه زنان با علائمی که مردان تجربه می‌کنند متفاوت است. دکتر کانتالون می‌گوید: «زنان در هنگام حمله قلبی کمتر دچار درد قفسه سینه می‌شوند. علائم می‌تواند برای بیماران زن ظریف‌تر عمل کند. درد در هنگام سکته در زنان می‌تواند مانند فشار ضعیف یا فقط مشکلی در تنفس باشد. به همین علت بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی هستند.» زنان باید همیشه باید به غرایز خود اعتماد کنند و زمانی که احساس درستی ندارد به پزشک خود مراجعه کنند تا معاینه شوند. زنان تا حدودی بیشتر از مردان احتمال دارد که دچار کوتاهی نفس، تهوع و درد پشت کمر یا فک (به عنوان علائم حمله قلبی) شوند. به گزارش انجمن قلب آمریکا، این ها نشانه‌های حمله قلبی هستند.

۴. درد قفسه سینه مربوط به قلب نیست

دلایل متعددی وجود دارد که ممکن است احساس درد قفسه سینه را به وجود آورد و به قلب ربطی نداشته باشد. عضلات، بافت‌های همبند، استخوان‌ها، پوست، ریه‌ها، مری، معده و رگ‌های عصبی زیادی در منطقه قفسه سینه دارند. درد قفسه سینه که مربوط به قلب نیست به عنوان درد ارجاعی شناخته می‌شود؛ یعنی شما درد را در یک مکان احساس می‌کنید، اما منبع درد در منطقه دیگری است. مثلا سوزش سر دل را در نظر بگیرید. اغلب در منطقه قفسه سینه احساس می‌شود. دکتر کانتلون می‌گوید: «منصفانه است که بگوییم علل غیر قلبی در درد قفسه سینه بسیار شایع‌تر از علل قلبی است؛ اما مشکل این است که چنین علائمی هم نیاز به یک ارزیابی کیفی و زمینه‌ای دارند تا بررسی شوند تا بفهمیم محتمل ترین علت چیست.» به همین دلیل، فرض نکنید که درد قفسه سینه جدی نیست فقط به این دلیل که ممکن است قلب را درگیر نکند. چه مربوط به قلب باشد و چه نباشد باید در اسرع وقت برای تشخیص و درمان به پزشک خود مراجعه کنیم.

۵. رگ به رگ شدن قفسه سینه یا کرنش عضلانی

شما ممکن است درد قفسه سینه که می‌آید و می‌رود را پس از بلند کردن وزنه یا آسیب به منطقه قفسه سینه، احساس کنید. درمان به طور معمول شامل استراحت، سرما یا گرما، مسکن یا قرص‌های ضد التهاب می‌شود.

منبع: د هلثی


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha