چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶
کد خبر: 305035

فیبروئید رحمی، رشد توده‌های خوش خیم در دیواره رحم و یکی از بیماری‌های رایج در زنان است و تعدادی از زنان با وجود داشتن فیبروئید بدون علامت هستند.هیچ کس به درستی علت ایجاد فیبروئید را نمی‌داند.

راه های پیشگیری از فیبروئید رحمی

سلامت نیوز:فیبروئید رحمی، رشد توده‌های خوش خیم در دیواره رحم و یکی از بیماری‌های رایج در زنان است و تعدادی از زنان با وجود داشتن فیبروئید بدون علامت هستند.هیچ کس به درستی علت ایجاد فیبروئید را نمی‌داند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،ژن‌هایی که رشد سلول‌های عضلانی دیواره رحم را تسریع می‌کند، می‌تواند در این موضوع  دخیل باشد. ناهنجاری‌های عروق خونی رحم هم می‌تواند عامل موثری به شمار آید. وجود استروژن و پروژسترون می‌تواند به نوعی در این موضوع دخیل باشد. فیبروئید به ندرت قبل از اولین قاعدگی بروز می‌کند. حاملگی رشد آن را افزایش می‌دهد و با یائسگی شروع به پسرفت می‌کند.مواد غذایی مفید برای پیشگیری عبارت اند  از :

 مواد غذایی ارگانیک

مصرف این غذا‌ها به کوچک شدن و جلوگیری از فیبروئید کمک می‌کند. آفت کش‌ها می‌تواند استروژن و سطوح دیگر هورمون‌ها را تحت تاثیر قرار دهد. از آن‌جا که تعادل هورمونی کلید درمان طبیعی فیبروئید است، می‌توانید از محصولاتی که حاوی آفت کش‌ها نیست استفاده کنید. 

سبزیجات تیره رنگ

سبزیجات با برگ تیره می‌تواند رشد فیبروئید را در بدن متوقف کند. این سبزیجات حاوی ویتامین کا برای کمک به لخته شدن خون و جلوگیری از خون ریزی شدید ناشی از فیبروئید هستند.

کلم ها

مصرف انواع کلم ها از عملکرد کبد و تعادل استروژن در بدن حمایت می‌کند. تحقیقات نشان داده که مصرف انواع کلم‌ها به علاوه گوجه فرنگی و سیب عامل حفاظتی برای فیبروئید‌های رحمی است.

 غذا‌های غنی از بتاکاروتن

این غذا‌ها در بدن تبدیل به ویتامین آ می‌شود و در رشد بافت‌های سالم و ترمیم بافت که هر دو برای درمان فیبروم مفید است، نقش دارد. هویج، سیب زمینیکلم پیچ و اسفناج سرشار از بتاکاروتن هستند. 

مواد غذایی سرشار از آهن

فیبروئید‌ها گاهی منجر به از دست دادن خون زیاد طی دوران قاعدگی زنان می‌شود و این روند می‌تواند باعث کم خونی  و فقر آهن شود. مصرف غذا‌های غنی از آهن از جمله گوشت قرمز و حبوبات به جایگزینی آهن از دست رفته بدن کمک می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha