یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت که بودجه وزارت بهداشت در سال ۱۴۰۰، ۵۶ درصد رشد داشته اما تحقق و عملیاتی شدن آن بسیار مهم است که باید اشکالات و ابهاماتش رفع شود.

تحقق بودجه وزارت بهداشت با ابهامات بسیاری روبروست

سلامت نیوز:یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت که بودجه وزارت بهداشت در سال ۱۴۰۰، ۵۶ درصد رشد داشته اما تحقق و عملیاتی شدن آن بسیار مهم است که باید اشکالات و ابهاماتش رفع شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محمدعلی محسنی بندپی درباره بودجه بخش بهداشت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: به طور کلی دولت هزینه‌هایی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ آورده که غیرقابل اجتناب است و باید پرداخت شود، اما منابع پیش بینی شده دولت برای پرداخت آن ناپایدار و غیرقطعی است که بدون در نظر گرفتن این نکته با افزایش تورم بسیار در سال آینده مواجه خواهیم بود.

وی ادامه داد: لایحه بودجه نسبت به سال گذشته رشد ۴۳ درصدی داشته و بودجه وزارت بهداشت نیز ۵۶ درصد افزایش یافته که این موضوع را باید در کنار منابع ناپایدار لحاظ شده در بودجه در نظر گرفت. بدان معنا که آیا اساسا درآمدها محقق می‌شود که از قِبَل آن انتظار افزایش بودجه وزارت بهداشت را داشت.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: از طرفی دیگر بودجه نظام سلامت در سال آینده از ۱۴.۷ درصد به ۱۶ درصد رسیده که این افزایش‌ها خوب است اما عدم پایداری منابع دولت موضوع بسیار مهمی است. دولت پیش بینی کرده ۲.۵ میلیون بشکه نفت با قیمت ۴۰ دلار را می‌فروشد، سوال این است که مگر چه اتفاقی در عرصه‌ی بین‌المللی رخ داده که در سال ۱۴۰۰ دولت انتظار این حجم از فروش نفت را دارد لذا حتی در صورت رد نشدن کلیات بودجه در مجلس شورای اسلامی باید این ابهامات رفع شود.

محسنی بندپی در پایان و در جمع بندی اظهار کرد: هیچ کسی تضمین نمی‌کند که بودجه وزارت بهداشت در سال آینده طبق پیش بینی دولت ۵۶ درصد افزایش داشته باشد، چون منابع پایداری برای آن در نظر گرفته نشده است و عملا تحقق بودجه وزارت بهداشت با ابهامات زیادی روبروست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha