چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
کد خبر: 305078

رئیس جمهور با بیان اینکه برای تولید و تهیه واکسن کرونا هیچ مشکلی نداریم، گفت: مردم نگران تهیه این واکسن نباشند.

مردم نگران تهیه واکسن کرونا نباشند

سلامت نیوز: رئیس جمهور با بیان اینکه برای تولید و تهیه واکسن کرونا هیچ مشکلی نداریم، گفت: مردم نگران تهیه این واکسن نباشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  روحانی در ادامه سخنان خود در جسله هیات دولت به شرایط ویروس کرونا، برنامه ریزی‌های دولت برای مقابله با این ویروس و حمایت از مردم در بخش معیشتی اشاره و تاکید کرد: سلامت و معیشت مردم به عنوان دو اصل اساسی تا پایان دولت به شمار می‌رود.


 آقای روحانی اظهار داشت: در برخی از رسانه‌ها که درباره این موضوع احساس نگرانی شده است در این بخش هیچ نگرانی برای آینده نداریم و حتی برای تولید و تهیه واکسن کرونا هیچ مشکلی نداریم.


 رئیس جمهور در ادامه گفت: پا به پای دنیا در زمینه مقابله با این ویروس پیش رفته ایم، حتی در مقایسه با برخی از کشور‌ها حرکت ما یک حرکت مناسب‌تر و مثبت تری بوده است، در هفته‌های گذشته این موج سوم کنترل شد و شاهد این بودیم حدود ۵۰ درصد از فوتی‌های ما کاهش پیدا کرد و در بخش واکسن نیز ان شاء الله آخرین اقدامات انجام خواهد گرفت.


 آقای روحانی افزود: این بشارت را می‌دهم که هم بانک مرکزی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تمام توان خود برای مقابله با کرونا استفاده خواهند کرد.
 رئیس جمهور تصریح کرد: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته هم واکسن کرونا از خارج از کشور وارد خواهد شد و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت و هم واکسن داخلی در ماه‌های آینده امیدواریم به تولید برسد.


 آقای روحانی تاکید کرد: در بخش تهیه واکسن کرونا مردم نباید هیچ نگرانی داشته باشند و یکی از اهدافی که از آغاز دولت آن را دنبال کرده ایم و امسال به آن نیز بیشتر توجه داریم بخش سلامت مردم جامعه است.
رئیس جمهور گفت: در طول بیش از هفت سال از فعالیت دولت بر اساس آمار و ارقام، توان ما مانند تخت‌های بیمارستانی نسبت به قبل از سال ۹۲ دو برابر شده است و به عبارتی ۳۶ هزار تخت بیمارستانی جدید آماده شده است.


 آقای روحانی افزود: همچنین ۵۰ درصد تخت‌های قدیمی نیز به طور کامل بازسازی شده است و می‌توانیم بگوییم توانمندی ما در بخش بهداشت و درمان علاوه بر توسعه از لحاظ فرستادن متخصصین به بخش‌ها و شهرستان‌ها دور دست بوده قابل اهمیت است.
 رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: توان ما هم اکنون در بخش بهداشت و درمانی دو برابر در بخش آی سی یو است و بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ تخت آی سی یو در اختیار داریم.


 آقای روحانی به توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان نیز اشاره کرد و گفت: این شرکت‌ها بسیاری از تجهیزات را هم اکنون تولید می‌کنند و در بخش دارو سازی ترتیب استاد، پزشک و متخصص و پرستار فعال هستند و بسیار خوشحال هستیم که در روز پرستار به تمام جامعه پرستاری بشارت دهیم که دریافتی آن‌ها نسبت به یکسال گذشته دو برابر شده است.


 رئیس جمهور ادامه داد: اگر بخواهیم از ابتدای دولت محاسبه کنیم، دریافتی جامعه پرستاری بیش از ۶ برابر شده است و به این معناست که دولت به طور کامل توجه به بخش بهداشت و درمان کشور دارد و هم اکنون که بار سنگینی بر دوش آن‌ها وجود دارد، تمام توان خود را به کار خواهیم گرفت که در این زمینه پاسخگوی زحمات آن‌ها باشیم.
 آقای روحانی اضافه کرد: تا پایان کار دولت تقویت بخش بهداشت و درمان را دنبال خواهیم کرد هم به جهت شرایط کرونا و هم به خاطر مسئله سلامت که برای ما حائز اهمیت است.


 رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش به موضوع معیشت مردم هم اشاره کرد و گفت: از تمام رسانه‌ها خواهش می‌کنم به تمام آمار و ارقام از ابتدای امسال تا کنون علی رغم تمام مشکلات توجه داشته باشند یعنی در کنار وجود فشار‌های اقتصادی در این ۹ ماه مشاهده می‌کنیم دولت با تمام توانی که داشته به صحنه آمده است تا بخش‌هایی که در زمینه کرونا آسیب دیدند، یاری کند.


 آقای روحانی تصریح کرد: اعتباری به میزان ۱۰۰ هزار میلیارد تومان چه تسهیلات و چه بلاعوض پیش بینی در ماه‌های اولیه کردیم، آن‌ها را عمدتا ًپرداخت کردیم و مبلغ اندکی باقی مانده است که پرداخت خواهیم کرد و این بخشی از کار ماست و به خاطر ویروس کرونا نیز تلاش کردیم سهام عدالت فعال شود تا مردم بتوانند تا حدودی از این سهام استفاده کنند.


 رئیس جمهور افزود: همچنین در چند ماه اخیر برای افرادی که دچار آسیب شدند یک حمایت معیشتی جدیدی را مشخص کردیم و حدود ۳۵ میلیون نفر در چهار ماهه پایانی سال بر اساس گزارشی که دریافت کردم و این گزارش نیز تا پایان ماه بروز رسانی خواهد شد، برای هر فرد از اعضای خانواده که شامل کمیته امداد، بهزیستی مبلغ ۱۲۰ هزار تومان برای هر نفر و باقی نفری ۱۰۰ هزار تومان واریز خواهد شد و این به هر حال اعتباری سنگین بود که دولت آن را به خاطر اینکه بخشی از مشکلات مردم را در بخش معیشتی حل کند، تحمل کرد.
 آقای روحانی ادامه داد: همه توان خود را در سال جاری به کار گرفتیم که مردم در تهیه اجناس ضروری در زحمت مضاعف قرار نگیرند، البته فراز و نشیبی در این دوران داشتیم که متاسفانه در یکی دو ماه اخیر شرایط ما شرایط مناسب نبوده است.


 رئیس جمهور همچنین گفت: روزانه به موضوع معشیتی مردم فکر کرده ایم، وزارت صمت، کشاورزی، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه به عنوان پشتیبان با تمام توان به دنبال ثبات بخشی بازار بودند و امیدواریم با ثبات بیشتری در ماه‌های آینده در زمینه بازار و معیشت مردم در شرایط بهتری باشیم، بنابراین سلامت و معیشت به عنوان دو اصل مهم همچنان تا پایان دولت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha