به گفته معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، به نظر می‌رسد ۶ الی ۷ نفر در ارتفاعات برف گیر استان تهران مفقود شده اند و عملیات جستجو از روز گذشته آغاز شده است.

چند کوهنورد در ارتفاعات تهران مفقود شدند؟

سلامت نیوز:به گفته معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، به نظر می‌رسد ۶ الی ۷ نفر در ارتفاعات برف گیر استان تهران مفقود شده اند و عملیات جستجو از روز گذشته آغاز شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، محمدباقر محمدی گفت: از روز گذشته که در ارتفاعات استان تهران بارش برف و سقوط بهمن اعلام شد، در منطقه شمیرانات ستاد مدیریت بحران تشکیل دادیم و با حضور تیم‌های جستجو و امداد و نجات، در حال رصد منطقه هستیم.

وی افزود:از روز گذشته، ۱۳ تیم در حال گشت زنی در منطقه هستند و به افرادی که نتوانستند در برف راه خود را پیدا کنند، کمک کرده و به مناطق امن هدایت می‌شوند.  

این مقام مسئول در سازمان امداد و نجات ادامه داد: از روز گذشته تاکنون، ۲ کوهنورد در ارتفاعات و یک کوهنورد در بیمارستان جان خود را از دست دادند.همچنین ۲ نفر نیز مصدوم شده اند.  

محمدی گفت: متاسفانه از روز گذشته، تعدادی از خانواده ها با ما تماس گرفته  و اعلام کرده اند که فرزندانشان به کوه رفته اند، اما خبری از آن‌ها نیست؛ بنابراین با همکاری سازمان مخابرات در حال رد زنی خطوط تلفنی آن‌ها هستیم.  

وی افزود: تعداد مفقودین مشخص نیست و ما در حال بررسی هستم، اما به نظر می‌رسد ۶ الی ۷ نفر در ارتفاعات گم شده باشند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات اظهار کرد: یک تیم دیگر تا ساعتی دیگر به دارآباد، کلکچال، آهار  و توچال با بالگرد اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا مفقودین را هرچه سریعتر و به سلامت پیدا کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha