سازمان جهانی بهداشت (WHO) فهرستی از ۱۰ موضوع جهانی در حوزه سلامت را که در سال ۲۰۲۱ میلادی باید مورد توجه قرار داد، منتشر کرد.

فهرست WHO از موضوعات جهانی حوزه سلامت در ۲۰۲۱

سلامت نیوز:سازمان جهانی بهداشت (WHO) فهرستی از ۱۰ موضوع جهانی در حوزه سلامت را که در سال ۲۰۲۱ میلادی باید مورد توجه قرار داد، منتشر کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سازمان جهانی بهداشت فهرستی از موضوعات جهانی در حوزه سلامت را که تمامی کشورها باید در سال ۲۰۲۱ به آن بپردازند منتشر کرده است زیرا با شیوع کروناویروس و فوت بیش از ۱.۷ میلیون نفر بر اثر بیماری کووید-۱۹، نارسایی و نقص سیستم های سلامت در کشورها آشکار شده است.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است: همه گیری کووید-۱۹ می تواند پیشرفتهای بدست آمده طی ۲۰ سال گذشته در حوزه بهداشت و سلامت در جهان را با مشکل روبرو کند و اگر جهان به دنبال تولید و توزیع موثر واکسن است ضروت دارد تا سیستم سلامت را ترمیم و تقویت کند.

نشریه «هندوستان تایمز» به نقل از این سازمان به ۱۰ مسیری که به کشورها کمک میکند تا در سال ۲۰۲۱ آمادگی خود برای مواجهه با شرایط اضطراری در عرصه سلامت را تقویت کنند، اشاره کرده است:

- ایجاد همبستگی جهانی برای امنیت سلامت: کشورها باید برای بهبود آمادگی خود در مواجهه با شرایط اضطراری در حوزه سلامت با یکدیگر همکاری کنند. همچنین باید آسیب پذیرترین جوامع از جمله مناطق شهری، کشورهای کوچک جزیره ای و مناطق درگیر جنگ مورد حمایت قرار گیرند.

- تسریع در دسترسی به تست، دارو و واکسن کووید-۱۹: سازمان جهانی بهداشت به دنبال آن است تا دستیابی عادلانه به واکسن و روش های درمانی و اطمینان از توزیع روان واکسن به افراد محقق شود. این سازمان دو میلیارد دوز واکسن، ۲۴۵ میلیون روش درمانی، فراهم کردن شرایط تست برای ۵۰۰ میلیون نفر در کشورهایی با درآمد پایین و متوسط و نیز تقویت سیستم سلامت مورد نیاز برای حمایت از آنان را در نظر گرفته است.

- تقویت بهداشت و سلامت برای همه افراد: طی سال آینده کشورها باید سیستم سلامت خود را تقویت کنند تا بتوانند به موارد اضطراری مانند کووید-۱۹ واکنش مطلوب نشان دهند.

- مقابله با نابرابریهای سلامت: سازمان جهانی بهداشت با کشورها همکاری خواهد کرد تا نابرابری های سلامت مرتبط با درآمد، جنسیت، قومیت، تحصیلات، وضعیت شغلی، معلولیت و غیره را برطرف کند.

- فراهم ساختن رهبری جهانی در حوزه اطلاعات و علوم: کشورها نیاز دارند تا ظرفیت داده های سلامت و سیستم های اطلاعات خود را برای ارائه گزارش در مورد تحقق اهداف مرتبط با حوزه سلامت تقویت کنند. همچنین این سازمان تمام تحولات علمی در زمینه کووید-۱۹ و سایر موارد اضطراری را بررسی و ارزیابی خواهد کرد و با شناسایی فرصتها از این پیشرفت ها برای بهبود سلامت جهانی استفاده میکند.

- احیای تلاش ها برای مقابله با بیماری های واگیردار: سال آینده سازمان جهانی بهداشت به کشورها کمک خواهد کرد تا برنامه واکسیناسیون فلج اطفال و سایر بیماری ها که طی همه گیری کووید-۱۹ کنار گذاشته شده است، انجام شود.

- مقابله با مقاومت دارویی: کشورها تنها در صورت داشتن داروهای موثر قادر به غلبه بر بیماری های عفونی خواهند بود. سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که نظارت جهانی را بهبود بخشیده، پشتیبانی برنامه های اقدام ملی را تداوم داده و اطمینان میدهد که مقاومت ضد میکروبی در برنامه های آمادگی شرایط اضطراری گنجانده میشود.

- پیشگیری و درمان بیماریهای غیرواگیر و سلامت روان: طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، بیماری های غیرواگیر (NCDs) در سال ۲۰۱۹ عامل ۷ مورد از ۱۰ علت اصلی مرگ و میر بوده و سال ۲۰۲۰ به ما یاد داد چگونه افراد مبتلا به بیماری های غیرواگیر در برابر بیماری کووید-۱۹ آسیب پذیر هستند. در سال ۲۰۲۱ باید این اطمینان حاصل شود که برنامه های غربالگری و درمان بیماری ها برای نیازمندان قابل دسترسی باشد.

- احیای دوباره جهان: بیماری کووید-۱۹ به ما فرصتی داد تا بتوانیم در سال ۲۰۲۱ "جهانی بهتر، سبز و سالم" بسازیم.

- تقویت همبستگی و انسجام: نیاز است که همه افراد همبستگی بیشتری نشان دهند. کشورها، نهادها، جوامع و افراد باید در شرایط دفاعی، شکاف و تفرقه ها را از بین ببرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha