:یکی از اعضای کادر درمان آمریکا که سابقه حساسیت داشته با تزریق واکسن کروناویروس مدرنا دچار واکنش آلرژیک شده است.

بروز واکنش آلرژیک به واکسن مدرنا در یک داوطلب با سابقه حساسیت

سلامت نیوز:یکی از اعضای کادر درمان آمریکا که سابقه حساسیت داشته با تزریق واکسن کروناویروس مدرنا دچار واکنش آلرژیک شده است.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا، یکی از اعضای کادر درمان بوستون که سابقه حساسیت داشته پس از دریافت واکسن کروناویروس مدرنا دچار واکنش آلرژیک شد.

این اولین واکنش آلرژیک ناشی از واکسن کروناویروس مدرنا بوده است هرچند پیش از این شش مورد واکنش آلرژیک در افراد دریافت کننده واکسن کروناویروس فایزر/بیو ان تک در ایالات متحده مشاهده شده است.

این پزشک داوطلب برای دریافت واکسن مدرنا گفت: پس از آنکه واکسن کرونا را تزریق کردم احساس «آریتمی تاکی کاردیک» داشتم اما احساس میکردم از اضطراب ناشی شده است چرا که پس از بروز واکنشهای آلرژیک در افراد دریافت کننده واکسن کروناویروس فایزر/بیو ان تک احساس نگرانی داشتم.

آریتمی تاکی کاردیک اصطلاحی پزشکی است که بیانگر بالا رفتن ضربان قلب یا نامرتب شدن آن است.

پس از انجام بررسیها مشخص شد ضربان قلب این پزشک افزایش یافته است. همچنین در قسمت زبان و گلو احساس بی حسی و گزگز داشته که پیش از این نیز سابقه چنین واکنشهای آلرژیک در او مشاهده شده است. وی پس از بروز علائم بلافاصله تحت معالجه قرار گرفته است.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، با این حال سخنگوی مدرنا گفته که شرکت فوق هنوز  نمی تواند این حادثه را تایید کند اما این موضوع گزارش شده و شرکت مدرنا در حال بررسی های بیشتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha