سه‌شنبه ۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱
کد خبر: 305417

برای کودکان بهتر است از خمیر دندان مخصوص کودکان استفاده کرد که میزان فلوراید کمتری نسبت به خمیردندان های دیگر دارد. در حقیقت پوسیدگی دندان تنها بیماری مزمن رایج در کودکان سنین بین 6 تا 11 سال است و سالیانه بیش از 16 میلیون کودک از این بیماری رنجمی برند.

برای کودکم چه نوع خمیر دندانی بخرم؟

سلامت نیوز:برای کودکان بهتر است از خمیر دندان مخصوص کودکان استفاده کرد که میزان فلوراید کمتری نسبت به خمیردندان های دیگر دارد. در حقیقت پوسیدگی دندان تنها بیماری مزمن رایج در کودکان سنین بین 6 تا 11 سال است و سالیانه بیش از 16 میلیون کودک از این بیماری رنجمی برند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،انتخاب خمیردندان درست برای کودکتان اولین گام برای اطمینان از داشتن روال بهداشت دهانی سالم خواهد بود.والدین برای ترغیب کودکشان به مسواک زدن می توانندخمیر دندان های ویژه کودکان را که شکل های زیبا و جذاب و طعم های متنوع دارد، انتخاب کنند و مسواکی برای آن‌ها بخرند که شکل های جذاب عروسکی و رنگ های متنوعی دارد تا آن ها به مسواک زدن علاقه مند شوند. 

مراحل انتخاب خمیردندان مناسب

به دنبال تاییدیه های ADA (انجمن دندان پزشکی امریکا ) و پروانه بهداشت روی خمیر دندان یا هر محصول مرتبط با دهان و دندان باشید!خمیردندان حاوی فلوراید را انتخاب کنید اما مطمئن شوید که کودکتان تمام آن را بیرون می ریزد و سپس دهانش را آب کشی می کند زیرا قورت دادن بیش از حد فلوراید سبب بروز شرایطی به نام فلوئوروزیس می شود.

مطمئن شوید خمیردندانی که انتخاب می کنید روی جلدش طرح شخصیت های کارتونی مورد علاقه فرزندتان را داشته باشد و حاوی طعم جذابی همچون آدامس بادکنکی باشد زیرا طعم نعناع یا دیگر طعم های سنتی خمیردندان برای بسیاری از کودکان خیلی تند به نظر می رسد پس باید طعمی را انتخاب کنید که تند نباشد. 

کودک از چه سنی باید دندان های خود را مسواک بزند؟

برای کودکان  تا 18 ماهگی تنها از آب استفاده کنید.کودکان  در سنین 18 ماه تا شش سال می توانند از خمیردندان های مخصوص کودک که حاوی فلوراید کمی هستند، استفاده کنند و از شش سالگی به بعد خمیر دندان های استاندارد با فلوراید کافی برای آن ها مناسب است.        

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha