مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: از ابتدای فروردین تا پایان آذر سال جاری ۲۱۹ هزار و ۵۰۳ نفر از پایتخت نشینان خون اهدا کردند.

چند هزار تهرانی طی ۹ ماه گذشته خون اهدا کرده‌اند؟

سلامت نیوز: مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: از ابتدای فروردین تا پایان آذر سال جاری ۲۱۹ هزار و ۵۰۳ نفر از پایتخت نشینان خون اهدا کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،محمدرضا مهدی زاده روز یکشنبه افزود: آمار مراجعه پایتخت نشینان به مراکز اهدای خون در فاصله زمانی ۹ ماهه امسال، ۲۷۱ هزار و ۱۹۶ نفر بود که ۲۱۹ هزار و ۵۰۳ نفر از آنها خون خود را اهدا کردند.

وی در مورد آمار مراجعه مردم و میزان اهدای خون پایتخت نشینان در فصل های بهار، تابستان و پائیز امسال گفت: اهداکنندگان خون در این بازه زمانی، مجموعه ای از مردان و زنانی بودند که یا به صورت مستمر در مراکز اهدای خون حضور دارند یا در سال های گذشته سابقه اهدای خون داشتند یا افرادی هستند که برای بار اول در صف داوطلبان اهدای خون حضور یافتند و به فرآیند نجات جان بیماران کمک کردند.
مهدی زاده ادامه داد: از بین اهداکنندگان خون در پایتخت و در این  فاصله زمانی ۱۰۰ هزار و ۵۹۱ نفر، مستمر (با سابقه حداقل دوبار اهدی خون در سال) بودند و ۷۳ هزار و ۲۸۰ نفر نیز در دسته اهداکنندگان با سابقه بودند. همچنین ۴۴ هزار و ۵۱۷ نفر برای اولین بار به یاری بیماران نیازمند به خون آمده که امیدواریم شاهد حضور مستمر آن ها باشیم.

مشارکت بانوان برای اهدای خون بیشتر شود

مدیرکل انتقال خون استان تهران با دعوت از بانوان برای مشارکت بیشتر در این اقدام انسان دوستانه گفت: ۱۱ هزار و ۴۱۵ بانوی وفادار، متعهد و نوعدوست در ۹ ماهی که از سال ۱۳۹۹ گذشته در جمع اهداکنندگان خون بوده اند و تلاش راهبردی ما، آگاهی افزایی بانوان با کرامت برای حضور پرشورتر در مراکز اهدای خون هستیم.


مهدی زاده افزود: در کنار اهدای خون، ۴ هزار و ۹۲۷ نفر نیز با اهدای پلاکت برای کمک به بیماران سرطانی و دو هزار و یک بهبود یافته کووید۱۹ نیز با اهدای پلاسما به یاری بیماران تازه مبتلا شده به کرونا آمدند که  از این مشارکت خیرخواهانه تشکر می کنم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha