رئیس دفتر تحقیق و توسعه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک‌ها نه تنها تاثیری در درمان بیماری کووید ۱۹ ندارد بلکه آن را پیچیده‌تر می‌کند.

مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک‌ها درمان کووید ۱۹ را پیچیده تر می‌کند

سلامت نیوز:رئیس دفتر تحقیق و توسعه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک‌ها نه تنها تاثیری در درمان بیماری کووید ۱۹ ندارد بلکه آن را پیچیده‌تر می‌کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دکتر سهیل افرازی افزود: برخی از بیماران بدون مشورت با پزشک اقدام به مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک می‌کنند که این اقدام آنها روند شناسایی و درمان بیماری را مشکل می‌کند.


وی اضافه کرد: مصرف آنتی بیوتیک علاوه بر ایجاد مقاومت میکروبی، برخی اوقات عوارض جبران ناپذیری روی کلیه، کبد و ارگان‌های حیاتی بدن وارد می‌کند.


افرازی ادامه داد: آنتی بیوتیک‌ها یکی از موثرترین و مهمترین داروهایی هستند که می‌توانند در حیات بشری نقشی مهم داشته باشند و تنها بیماری‌های عفونی به آنتی بیوتیک وابسته نیستند، بلکه انواع شیمی درمانی‌ها، جراحی‌ها و بسیاری از فرایندهای پزشکی به وجود این داروها و تاثیر آنها وابسته است.


رئیس دفتر تحقیق و توسعه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: کرونا یک ویروس است و مردم باید بدانند که آنتی بیوتیک‌ها به هیچ عنوان روی ویروس‌ها تاثیر گذار نیستند و قابلیت شناسایی و پیدا کردن ویروس را ندارند که بتوانند روی آن تاثیرگذار باشند.


وی عنوان کرد: برای درمان سرماخوردگی‌های ویروسی نیز نمی‌توان از آنتی بیوتیک استفاده کرد، چون در بدن مقاومت میکروبی ایجاد می‌کند.
افرازی یادآور شد: بیمارانی که به هر دلیل نمی‌توانند از خانه خارج شوند می‌توانند با شماره تلفن ۱۹۰ تماس و با کارشناسان دارویی مشورت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha