معاون پرستاری وزارت بهداشت، گفت: امیدواریم قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری که مورد تاکید رهبری قرار گرفته است، از سال ۱۴۰۰ اجرا شود.

امیدواریم قانون تعرفه خدمات پرستاری از ۱۴۰۰ اجرا شود

سلامت نیوز: معاون پرستاری وزارت بهداشت، گفت: امیدواریم قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری که مورد تاکید رهبری قرار گرفته است، از سال ۱۴۰۰ اجرا شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، مریم حضرتی، فرمایشات مقام معظم رهبری را موجب دلگرمی و ایجاد انگیزه قوی در جامعه پرستاری دانست و افزود: قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری که مورد تاکید و توجه مقام معظم رهبری قرار گرفت، اراده ای قوی هم در وزارت بهداشت و هم خارج از آن به وجود آورد. ما هم در معاونت پرستاری از سال ۹۶ این موضوع را جدی تر دنبال کردیم و مصمم به اجرای این قانون بر زمین مانده هستیم.


وی در همین زمینه ادامه داد: اقدامات موثر اولیه انجام گرفته و در جلسات پیش رو که با حضور همه دست اندرکاران برگزار خواهد شد، امیدواریم از سال ۱۴۰۰ شاهد اجرای این قانون باشیم.


حضرتی با اشاره به پرداخت فوق العاده ویژه پرستاران، گفت: کاهش کارانه ها در یک سال گذشته مورد اعتراض همکاران بود که پرداخت فوق العاده ویژه برای ترمیم آن با درخواست و پیگیری مستمر معاونت پرستاری و تلاش و مساعدت معاونت توسعه وزارت بهداشت انجام گرفت و از ماه جاری پرداخت می شود.
وی در خصوص جذب نیرو با توجه به کمبود شدید پرستار، افزود: مجوز جذب ۳۰ هزار نیرو اخذ شده و اعتبار آن هم دیده شده و میزان قابل توجهی از این تعداد به پرستاری اختصاص دارد.


حضرتی از کاهش معوقات پرستاری از ۱۸ ماه به ۴ ماه خبر داد و گفت: همانطور که به دانشگاه ها ابلاغ شده، انتظار ما این است که معوقات بیش از ۴ ماه نباشد و لذا این کار باید توسط مدیران پرستاری پیگیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha