مقاله ی به چاپ رسیده توسط پروفسور نیلفروش زاده و همكاران در مجله انگلیسی در سال ٢٠٢٠ اولین مقاله در مورد سابسیژن با اندولیفت در دنیا می باشد كه در یك مجله معتبر بین المللی بنام كشورمان به چاپ رسیده است.

اولین مقاله در مورد سابسیژن با اندولیفت در دنیا توسط پروفسور نیلفروش زاده و همکارانش

سلامت نیوز:مقاله ی به چاپ رسیده توسط پروفسور نیلفروش زاده و همكاران در مجله انگلیسی در سال ٢٠٢٠ اولین مقاله در مورد سابسیژن با اندولیفت در دنیا می باشد كه در یك مجله معتبر بین المللی بنام كشورمان به چاپ رسیده است.

در حال حاضر مقاله چاپ شده  که توسط دکتر نیلفروش زاده و برخی از همکاران  مریم حیدری خراجی،الهام ترکمنی ها ،طناز فخیم،امیر رضا حنیف نیا،سمیه حجازی  ارائه شده است، به صورت ترجمه شده در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است.

تاثیر سابسیژن با اندولیفت در درمان اسکار آکنه
آکنه اسکار یا همان جای جوش، شایع ترین عارضه اسکار است که صرف نظر از سن، جنسیت می تواند اثرات روانی و فیزیکی را به همراه داشته باشد. این در حالی است که بهترین راه کنترل آکنه اسکار، پیشگیری از بروز آکنه می باشد، در بسیاری از موارد، درمانی برای آکنه در نظر گرفته نمی شود. در نتیجه، این بیماران در آینده با زخم های آتروفیک روبرو خواهند شد.


درمان جای جوش می تواند شامل چندین روش از قبیل روش های جراحی مانند سابسیژن، روش های لایه برداری مانند لیزر، درم ابریژن و پیلینگ شیمیایی، تزریق چربی اتولوگ و یا فیلرهای پوستی باشد.


سابسیژن از جمله روش هایی است که به بهبود اسکارهای تورفته کمک می کند. این روش، باعث آزاد شدن اتصالات فیبری زیر اسکار و لیفت آن ها می شود. این روش هم چنین به تحریک تولید بافت های همبندی نیز کمک می کند.


کانولا یا سوزنی که در این روش مورد استفاده قرار می گیرد، می تواند باعث بروز کبودی، درد و یا خونریزی شود. علاوه بر این، احتمال بروز عفونت و یا درد نیز بالاست.


به عنوان روش جایگزین، ما به بررسی سابسیژن با اندولیفت پرداختیم. این ابزار، ایمن تر از ابزارهای قبلی است، احتمال بروز عوارض کمتر است و دوره نقاهت کوتاه تری را به همراه دارد.


هدف از انجام این تحقیق، بررسی تاثیر این روش، عوارض جانبی، دوره درمان و میزان رضایت بیمار و پزشک بعد از استفاده از کانولا و یا سوزن می باشد. ما به دنبال ابزاری با عملکرد عالی و کمترین میزان عوارض هستیم.

داده ها و روش ها
این تحقیق در کلینیک جردن در تهران انجام شد. نه بیمار (چهار مرد و پنج زن) با جای جوش رولینگ مورد بررسی قرار گرفتند. میانگین سنی بیماران، سی سال بود. بیماران با سابقه دیابت، کلوئید، بیماری کلاژن، خونریزی، بیماری های عصبی عضلانی و خانم های باردار در این مطالعه قرار نگرفتند.


ناحیه سابسیژن استریل و با مارکر جراحی مشخص شد. در این تحقیق، از سابسیژن با اندولیفت استفاده شد که نیازی به ایجاد برش و بیهوشی نیست.


سوزن زیر پوست قرار گرفت. حرکات رو به جلو و عقب کانولا باعث خراشیده شدن لایه میانی پوست و باز شدن لایه های زیرین پوست می شود. بافت های فیبری نیز به طور کامل آزاد خواهند شد.


بعد از پایان درمان، کمپرس یخ به مدت بیست دقیقه بر روی ناحیه درمان گذاشته می شود. آنتی بیوتیک نیز باید به مدت پنج روز و هر شش ساعت یک بار مصرف شود.


این روش درمانی یک بار انجام می شود و بیماران یک ماه بعد مورد بررسی قرار می گیرند. نتایج توسط سه متخصص پوست و مو ارزیابی می شوند. واکنش بیمار به درمان بر طبق زیر در نظر گرفته خواهد شد:
ضعیف: 0
خوب: 3-1
خیلی خوب: 6-4
عالی: 9-7
نتایج
تمامی بیماران تحت سابسیژن با اندولیفت قرار گرفتند. بعد از بررسی نتایج توسط پزشکان، نود درصد بیماران در وضعیت خیلی خوب و عالی بودند و بهبود چشمگیری در عمق اسکارها مشاهده شد.


بیمارانی که آکنه های فعال متوسطی داشتند، کاهشی در رشد اسکارها بعد از طی شدن روند درمان دیده شد.


علائمی از کبودی و التهاب و یا عفونت پوستی در بیماران گزارش نشد. بیماران سه ماه بعد مجدد بررسی شدند و هیچ گونه اثری از عوارض جانبی و یا بازگشت جای جوش وجود نداشت.

نتیجه گیری
درمان آکنه اسکار با ابزارهای جدید با چالش همراه است. تمامی روش های جراحی به گونه ای طراحی شده اند که بهترین نتایج، دوره نقاهت سریع و کمترین میزان عوارض را به همراه داشته باشند.  امکان درمان تورفتگی های پوستی با توجه به طیف وسیعی از درمان ها وجود دارد.
جهت حاصل شدن بهترین نتایج، درمان ها با توجه به مواردی از قبیل سن بیمار، میزان حساسیت، نیازهای زیبایی و یا معایب احتمالی در نظر گرفته می شوند.
سابسیژن، روش جراحی مناسبی است که برای کاهش اسکارهای تورفته، سلولیت، چین و چروک ها و استریا مورد استفاده قرار می گیرد. از این روش برای کنترل اسکارهای تورفته نیز استفاده می شود.
هدف از سابسیژن برداشت محتویات فیبری زیر اسکار می باشد. این روش هم چنین باعث لیفت اسکار و بافت های همبندی می شود.
تغییراتی در این روش جراحی اعمال شد تا موثرتر و آسان تر شود. یکی از تغییرات استفاده از نگه دارنده سوزن برای سوزن Nokor بود تا سوزن در مسیر افقی وارد پوست شود.
تغییر بعدی، خم شدن سوزن در زاویه نود درجه بود تا از بروز آسیب های پوستی پیشگیری به عمل آید.
طبق گزارش دکتر نیلفروش زاده، سابسیژن با کانولا روش قابل قبولی در درمان آکنه اسکار می باشد. در این مطالعه، دکتر نیلفروش زاده به بررسی اثر سابسیژن با کانولا و مقایسه آن با روش های قبلی پرداخت.
تمام جوانب سابسیژن آکنه اسکار مورد بررسی قرار گرفت. سابسیژن با اندولیفت باعث جدا شدن باندهای فیبری شد که منجر به بروز آکنه شده بودند. اندولیفت، لیزر دایود است و می تواند محتویات فیبری زیر اسکار را بردارد، باعث تحریک تولید بافت های همبندی شود و تولید کلاژن را تقویت بخشد.
در دانش ما، این اولین باری است که از سابسیژن با اندولیفت در درمان آکنه اسکار استفاده می شود.
اسکار هایپرتروفیک، ورم، التهاب، اکیموزیس و قرمزی از جمله عوارض استفاده از سوزن های معمولی در سابسیژن هستند اما سابسیژن با اندولیفت، روشی ایمن و موثر در درمان آکنه اسکار است و درصد رضایت بالایی را به همراه دارد.
از دیگر مزایای این روش می توان به درد کمتر بعد از درمان اشاره کرد. به علاوه این که، تعداد جلسات درمان کمتر است و طول دوره نقاهت نیز به مراتب کوتاه تر خواهد بود که در نهایت، باعث می شود بیمار رضایت بالایی داشته باشد.
در پایان این که،
آکنه اسکار می تواند مشکلات زیبایی بسیاری را به همراه داشته باشد و بسیاری از افراد به دنبال درمان خواهند بود. سابسیژن با اندولیفت، تکنیکی ایمن با اثربخشی بالا در درمان آکنه اسکار است که رضایت بیماران را به همراه دارد.
كلینیك جردن اولین كلینیك مجهز به دستگاه اندولیفت است.
متد و روش انجام سابسیژن با اندولیفت، اختصاصی كلینیك جردن می باشد كه نتایج بسیار موفقیت آمیزیی داشته است.
استفاده های دیگری كه از دستگاه اندولیفت كه توسط پزشكان مجرب كلینیك در حال انجام است و بعضی از آنها اختصاصی كلینیك جردن می باشد، شامل:

١- رفع پف و ‌پدهای چربی زیر چشم
٢- لیفت ابرو
۳- ساب سیژن اسکار های صورت (اکنه-سالك- سوختگی)
٤- هیپر هیدروز زیر بغل (درمان تعریق بیش از حد زیر بغل)
٥- بلفارو غیر جراحی پلک پایین و بالا
٦- از بین بردن چربی های موضعی قسمت های مختلف بدن
٧- استریا (ترك های پوستی)
٨- زاویه سازی و فرم دهی صورت
٩- رفع سلولیت
۱۰- اسکار هایپرتروفیک و کلویید (گوشت اضافه)
١١- ازبین بردن خطوط پنجه كلاغی
١٢ - جوانسازی پوست پشت دست
١٣- لیفت لب بالا
١٤- از بین بردن چروك های عمقی و مزمن(باركد لاین و اسموكی لاین)

مقالات بیشتری در مورد كاربردهای اندولیفت و كامبینیشن تراپی آن با روش های دیگر در حال چاپ می باشد كه در آینده نزدیك به اطلاع خواهد رسید.
https://www.nilforoushzadeh.clinic/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha