رییس دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت درباره زمان تصویب تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی در این شورا و اعلام به هیات دولت گفت: همه تلاش ما این است که تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی سال ۱۴۰۰ تا اواسط بهمن ماه در شورای عالی بیمه سلامت مصوب و سپس برای تصویب به هیات دولت اعلام شود.

تصویب تعرفه‌های پزشکی تا اواسط بهمن در شورای عالی بیمه سلامت

سلامت نیوز:- رییس دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت درباره زمان تصویب تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی در این شورا و اعلام به هیات دولت گفت: همه تلاش ما این است که تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی سال ۱۴۰۰ تا اواسط بهمن ماه در شورای عالی بیمه سلامت مصوب و سپس برای تصویب به هیات دولت اعلام شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، سید سجاد رضوی روز سه شنبه درباره تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی سال ۱۴۰۰ افزود: تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی سال ۱۴۰۰ با در نظر گرفتن شاخص‌هایی مانند تورم، سیاست‌های درمانی، حقوق و دستمزد و بر اساس واقعیت‌های موجود در کشور تعیین می‌شود.


وی ادامه داد: بر اساس قانون، شورای عالی بیمه سلامت باید تا قبل از پایان سال، تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی را تصویب و به هیات دولت ارسال کند. در سال‌های مختلف به دلایل گوناگون، تعرفه‌ها دیرتر اعلام شد که این موضوع باعث تلاطم در بازار اقتصاد سلامت می‌شود.


رضوی گفت: دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت وظیفه دارد تا نظر اعضای این شورا را جمع آوری کرده و به تصویب شورای عالی بیمه سلامت برساند و سپس تعرفه‌ها به سازمان برنامه و بودجه می‌رود و بعد در هیات دولت تصویب می‌شود.


رییس دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت اظهار کرد: ملاک کار اعضای دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت در زمینه تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی، ماده ۹ قانون احکام دائمی و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است.
رضوی افزود: هدف نهایی این است که پرداختی از جیب مردم در حوزه سلامت افزایش پیدا نکند. زیرا هر چقدر تعرفه واقعی‌تر باشد و کمک دولت افزایش پیدا کند، پرداختی از جیب مردم کمتر می‌شود. این موضوع یکی از شاخص‌های مهم بررسی کشورها از لحاظ تامین منابع سلامت و یکی از فاکتورهای رفاهی محسوب می‌شود.


وی اظهار کرد: البته دولت در سال‌های مختلف، حمایت‌های مناسبی از حوزه سلامت داشته است. حداکثر تلاش این است که فشار اقتصادی کمتری به مردم وارد شود. در حوزه سلامت تلاش شده که میزان پرداختی از جیب مردم تغییری نکند. همچنین تلاش می‌شود با تعرفه واقعی، میزان پرداختی مردم کاهش پیدا کرده و همزمان با گسترش سطح خدمت، عمق خدمت هم افزایش پیدا کرده و حمایت بیشتری از اقشار ضعیف جامعه انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha