یکی از دغدغه‌های مهم صاحبان کسب‌وکار، تبلیغات اینترنتی است و اکثر کسب‌وکارها با این سوال مواجه می‌شوند که آیا تبلیغات اینترنتی واقعا روی رشد کسب و کار ما تأثیر دارد؟ اصلا چرا باید مقداری از بودجه‌ی خود را به تبلیغات اختصاص دهیم؟

آیا تبلیغات اینترنتی در کرج واقعا موثر هستند؟

سلامت نیوز:یکی از دغدغه‌های مهم صاحبان کسب‌وکار، تبلیغات اینترنتی است و اکثر کسب‌وکارها با این سوال مواجه می‌شوند که آیا تبلیغات اینترنتی واقعا روی رشد کسب و کار ما تأثیر دارد؟ اصلا چرا باید مقداری از بودجه‌ی خود را به تبلیغات اختصاص دهیم؟

این مسئله به خصوص در شهرهایی مانند کرج بیشتر حائز اهمیت می‌شود و این تفکر در افراد بوجود می‌آید که «اگر تهران بودم، به خاطر رقابت با کسب‌وکارهای بزرگتر، تبلیغات انجام می‌دادم. اما در شهر کرج تبلیغات اهمیت زیادی ندارد».


اهمیت تبلیغات اینترنتی کسب و کار در کرج
کرج علارغم جمعیت زیادی که دارد در گذشته به خاطر نزدیکی به تهران، رشد زیادی نداشت و اکثر افراد ترجیح می‌دادند برای انجام کارهای مختلف به تهران بروند.

مثلا اگر کسی برای بیماری قلبی پدرش دنبال یک متخصص قلب و عروق می‌گشت، دکتر قلبی در تهران انتخاب می‌کرد که تعریفش را زیاد شنیده بود. یا اگر کسی اضافه‌وزن داشت و می‌خواست وزنش را کم کند، حاضر بود ساعت‌ها متروی شلوغ کرج و مسافت طولانیِ تهران کرج را تحمل کند تا به دکتر تغذیه خوب و حرفه‌ایِ دوستش در تهران برسد.


اما در چند سال اخیر و با توجه به رشد و پیشرفتی که کرج داشته است، این قضیه کمتر اتفاق می‌افتد و حتی برعکس، تعداد زیادی از افراد از شهرستان‌های اطراف برای موارد مختلفی به کرج می‌آیند و دیگر پیدا کردن یک پزشک متخصص قلب در کرج یا یک دکتر تغذیه حرفه‌ای کار سختی نیست. به علاوه رقابت بین کسب‌وکارهای مختلف در کرج نسبت به قبل خیلی بیشتر شده‌است.


و دقیقا به همین دلیل است که تبلیغات اینترنتی کسب‌وکار در کرج اهمیت زیادی پیدا کرده است. و فرقی ندارد که یک کسب‌وکار کوچک است یا بزرگ، به صورت حضوری فعالیت می‌کند یا اینترنتی و در حوزه‌ی پزشکی است یا هر خدمات دیگری؛ هر ویژگی‌ای که داشته باشد، تبلیغات اینترنتی نه تنها به رشد و بیشتر دیده شدنش کمک می‌کند بلکه انجام آن ضروری است و در صورت انجام ندادن تبلیغات، مزیت‌های زیادی را از دست می‌دهد.


مزایای تبلیغات اینترنتی در کرج
همانطور که گفتیم، با وجود اینکه امروزه اهمیت تبلیغات انترنتی ثابت شده است و اکثر افراد برای رشد و پیشرفت کار خود، آن را دنبال می‌کنند، هنوز هم برخی از افراد احساس می‌کنند تبلیغات به معنای هدر دادن پول است و بهتر است انجام نشود. پس بگذارید برای شناخت بیشتر نسبت به تبلیغات اینترنتی، مزایای آن را توضیح دهیم. برخی از این مزایا عبارتند از:


دسترسی به تعداد بیشتری از مشتریان
همه‌ی ما امروزه وقت زیادی را در اینترنت می‌گذرانیم و به جای توجه به بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهر یا بروشورهای کاغذی‌ای که کنار درب ساختمان‌ها خاک می‌خورند، به محتواهایی که در بستر اینترنت می‌بینیم، توجه می‌کنیم. به همین دلیل تبلیغات در فضای اینترنت می‌تواند بیشترین تأثیر را داشته و برای کسب‌‌وکارهای مختلف، این امکان را فراهم کند که محصولات و خدمات خود را به تعداد زیادی از مشتریان و مخاطبینِ هدف خود عرضه کنند.


هدف‌گیری دقیق تبلیغات اینترنتی
همه‌ی ما تاکنون حداقل یک بار با تبلیغات نامرتبط مواجه شده‌ایم. مثلا با وزن ۵۰ کیلوگرم و قد ۱۶۵سانتی‌متر، پیامک تبلیغاتیِ «کاهش وزن تضمینی در سریع‌ترین زمان ممکن» را دریافت کرده‌ایم. و همین موضوع باعث دید منفی اکثر ما نسبت به تبلیغات شده است.

در حالیکه تبلیغات اگر به شکل هدفمند انجام شود، نه تنها مخاطب را آزار نمی‌دهد بلکه او را خوشحال می‌کند. برای مثال اگر شخصی در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های مختلف به دنبال کاهش وزن و درمان چاقی باشد، و با تبلیغ «درمان چاقی و رسیدن به اندام ایده‌آل زیر نظر بهترین متخصص تغذیه در کرج» مواجه شود، حتی برای رفع کنجکاوی هم که شده این تبلیغ را باز می‌کند.


کاهش هزینه‌ها
با اینکه اکثر افراد تبلیغات را خرج اضافی می‌دانند، تبلیغات اینترنتی اگر به درستی انجام شوند، می‌توانند در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرده و حتی به کاهش هزینه‌های جانبی کمک کنند. اما برای داشتن هزینه‌ی کمتر و بازدهی بیشتر در تبلیغات اینترنتی، دو شرط اصلی وجود دارد که عبارتند از:


•    شرط اول: شناخت مخاطبین و مشتریانِ هدف
•    شرط دوم: انتخاب بستر مناسب برای تبلیغات هدفمند
اهمیت شناخت مخاطبین هدف
اینکه می‌گوییم شناخت مخاطبین اهمیت زیادی دارد، به این دلیل است که متوجه می‌شویم مخاطبین و کاربرانی که به خدمات یا محصولات ما نیاز دارند، وقتشان را بیشتر در کجا می‌گذرانند؟ مثلا کسی که در کرج زندگی می‌کند، بیشتر در کدام سایت‌ها حضور دارد؟ یا کسی که به دنبال لاغری و تناسب اندام است، کدام پیج‌های اینستاگرام را فالو کرده و در کدام وبسایت‌ها جست‌وجو می‌کند؟


به همین دلیل قبل از انجام هر کاری بهتر است مخاطبین هدف خود را شناسایی کنیم. برای این منظور می‌توانیم:
•    مشتریان قبلی و فعلی خود را تحلیل کنیم.
•    به نظرات و کامنت‌هایی که در وبسایت یا شبکه‌های اجتماعی دریافت می‌کنیم، توجه کنیم.
•    کلمات کلیدی‌ای که توسط مشتریان‌مان جست‌وجو می‌شوند را شناسایی کنیم.
•    برای مشتریان خود پروفایل کاربری ایجاد کرده و خریدهای قبلی آن‌ها را بررسی کنیم.

بستر‌های مناسب برای تبلیغات اینترنتی
بعد از شناخت مشتریانِ هدف، نوبت به انتخاب بستر‌های مناسب برای تبلیغات اینترنتی در کرج می‌رسد. برای مثال شخصی که در کرج زندگی می‌کند، در سایت‌های معرفی مشاغل کرج مثل «وبسایت کرج تبلیغ» حضور دارد یا کسی که به دنبال لاغری است، پیج‌های ورزشی و تناسب‌اندام را دنبال می‌کند.


به‌طورکلی برخی از مهم‌ترین بسترهای تبلیغات اینترنتی در کرج عبارتند از:
•    شبکه‌های اجتماعی که در حیطه کاری ما فعالیت می‌کنند.
•    وبسایت‌های معرفی مشاغل در کرج
•    تبلیغات بنری در سایت‌هایی با موضوع مشابه
•    تبلیغات اینترنتی در تالارهای گفت‌وگو و فروم‌های پر بازدید


نتیجه‌گیری
امروزه اکثر افراد بیشتر وقت خود را در شبکه‌های اجتماعی، وبسایت‌های مختلف و به‌طورکلی اینترنت می‌گذرانند. به همین جهت فرقی نمی‌کند که کسب‌وکار ما حضوری باشد یا اینترنتی؛ اهمیت تبلیغات اینترنتی آنچنان زیاد است که نباید از آن غافل شویم.


همچنین سکونت ما در کرج نباید جلوی این موضوع را بگیرد؛ چرا که در دنیای پر مشغله‌ی این روزها، وقت اهمیت زیادی دارد و افراد ترجیح می‌دهند وقت با ارزش خود را در رفت‌و‌آمدهای غیرضروری تلف نکنند. پس ما باید از این فرصت استفاده کرده و خدمات و محصولات خود را با استفاده از تبلیغات به‌موقع و هدفمند به مشتریان‌مان عرضه کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha