دریافت ویتامین کافی از طریق رژیم غذایی (در صورت لزوم مکمل مولتی‌ویتامین) یکی از بهترین روش‌ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن است.

پیشگیری از مشکلات ریوی با مصرف ویتامین‌ها امکان‌پذیر است

سلامت نیوز:دریافت ویتامین کافی از طریق رژیم غذایی (در صورت لزوم مکمل مولتی‌ویتامین) یکی از بهترین روش‌ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، ممکن است تعجب کنید که ویتامین‌ها قابلیت مقابله با سرماخوردگی و سایر شرایط تنفسی را دارند اما نتایج تحقیق منتشرشده در نشریه BMJ Nutrition Prevention & Health اخبار دلگرم‌کننده‌ای در این زمینه ارائه کرده است.


به گزارش هاروارد نیوز،محققان اطلاعات مربوط به رژیم غذایی بیش از ۶۰۰۰ فرد بزرگسال انگلیسی طی هشت سال را ارزیابی کردند.
نتایج تحقیقات نشان داد، افرادی که بیشترین میزان ویتامین‌های A و E را از طریق رژیم غذایی و مکمل‌ها و  ویتامین D را فقط از طریق مکمل‌ها دریافت کردند، کمترین شکایت از بیماری‌های تنفسی مانند سرماخوردگی، آسم و بیماری انسدادی مزمن ریوی را گزارش کرده بودند.


این مطالعه ثابت نمی‌کند که این ویتامین‌ها از مشکلات تنفسی جلوگیری می‌کنند، اما نتایج مطالعات دیگر نشان داده‌اند که این ویتامین‌ها با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های تنفسی مرتبط هستند.


شایان ذکر است، زمانی که ویتامین‌ها از طریق رژیم غذایی تامین می‌شوند، بیشترین تاثیر را دارند. منابع غذایی ویتامین A شامل جگر، شیر، پنیر، هویج و سبزی‌های تیره و برگ‌دار است.


منابع غذایی ویتامین E شامل روغن‌های گیاهی، مغزها و دانه‌هاست.
دریافت کافی ویتامین D از غذا (مانند ماهی یا شیر غنی‌شده) دشوار است، بنابراین مصرف ۱۰۰۰ واحد بین‌المللی ویتامین D۳ تضمین‌کننده سلامت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha