مدیر گروه آموزش بالینی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران، به تشریح مهم ترین مشکلات و چالش های داروسازان بالینی در بیمارستان ها پرداخت.

مشکلات داروسازان بالینی در بیمارستان ها

سلامت نیوز:مدیر گروه آموزش بالینی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران، به تشریح مهم ترین مشکلات و چالش های داروسازان بالینی در بیمارستان ها پرداخت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،حسین خلیلی،  به مشخص نبودن جایگاه خدمات داروسازان بالینی در بیمارستان‌ها اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین مشکل متخصصین داروسازی بالینی در بیمارستان‌ها، پرداختی آنها است.

وی افزود: متأسفانه داروسازان بالینی هنوز نمی‌دانند در کجای چارت سازمانی بیمارستان‌ها قرار دارند و همین مسئله برای آنها مشکل ساز شده است.

خلیلی با انتقاد از عدم ثبت خدمات داروسازان بالینی در پرونده بیمار، گفت: متأسفانه داروسازان بالینی هیچ جایگاهی در مدیریت داروخانه‌های بیمارستانی ندارند.

مدیر گروه آموزش بالینی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران، به فرسودگی شغلی داروسازان بالینی اشاره کرد و افزود: یکی دیگر از مشکلات و چالش‌های پیش روی داروسازان بالینی، عدم تناسب بین تعداد داروسازان بالینی و تخت بیمارستانی است که باعث شده آن طور که باید نتوانند به ارائه خدمات خود بپردازند.

خلیلی به نبود تعرفه مشخص برای خدماتی که داروسازان بالینی در بیمارستان‌ها ارائه می‌دهند، اشاره کرد و گفت: در خصوص محل پرداخت خدمات مشاوره‌، ویزیت آی سی یو، تلفیق دارویی، آماده سازی داروها و تغذیه وریدی که توسط داروسازان بالینی در بیمارستان‌ها ارائه می‌شود، هنوز با مشکل مواجه هستیم که امیدواریم هر چه زودتر، این مشکلات برطرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha