دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
کد خبر: 306100

سیب به قدری مفید و پرفایده است که بعضی افراد این میوه را در برنامه‌ غذایی روزانه‌شان گنجانده اند و مرتب مصرف می‌کنند. سیب از زمان‌های گذشته به عنوان نماد سلامت میان جوامع مختلف شناخته شده است وخواص زیادی از جمله کاهش و تنظیم سطح کلسترول خون، افزایش میکروب‌های مفید دستگاه گوارش وکمک به حفظ سطح قند خون دارد.

مصرف دانه سیب خطرناک است؟

سلامت نیوز:  سیب به قدری مفید و پرفایده است که بعضی افراد این میوه را در برنامه‌ غذایی روزانه‌شان گنجانده اند و مرتب مصرف می‌کنند. سیب از زمان‌های گذشته به عنوان نماد سلامت میان جوامع  مختلف شناخته شده است وخواص زیادی از جمله کاهش و تنظیم سطح کلسترول خون، افزایش میکروب‌های مفید دستگاه گوارش  وکمک به حفظ سطح قند خون دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ، بسیاری از افراد معتقد هستند که دانه سیب سمی است و درباره خوردن آن محتاطانه عمل می‌کنند. دانه های سیب حاوی یک ترکیب گیاهی به نام آمیگدالین است. این ماده در دانه میوه هایی مانند سیب ، بادام ، زردآلو، هلو و گیلاس هم  وجود دارد. اما آیا واقعا دانه های سیب سمی است و باید از خوردن شان اجتناب کرد؟دانه سیب حاوی آمیگدالین است.

وقتی دانه جویده یا هضم شود، آمیگدالین به سیانید یا سیانور تجزیه می شود که در دوزهای بالا سمی و حتی کشنده است. اما شخصی که به طور تصادفی چند دانه سیب را بخورد هیچ عارضه ای نخواهد داشت .علایم مسموم شدن با سیانید شامل تنگی نفس و تشنج است و می تواند منجر به از دست دادن هوشیاری شود. آمیگدالین بخشی از دفاع شیمیایی یک دانه است.

زمانی که دانه ها جویده یا هضم شوند ، آمیگدالین به سیانید (سیانور) تبدیل می شود. اگر ناخواسته  دانه یک سیب را مصرف کردید نگران نباشید زیرا مقدار کم آمیگدالین توسط آنزیم های موجود در بدن سم زدایی می شود. با این حال مقادیر زیاد آن می تواند خطرناک باشد. مقدار سیانید در دانه سیب بسیار کمتر از سایر میوه هاست اما به هر حال به این نکته توجه داشته باشید که مصرف زیاد دانه سیب می‌تواند شما را بیمار کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha