دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
کد خبر: 306101

پسوریازیس(بیماری پوستی خود ایمنی ) معمولاً یک بیماری طولانی مدت یا مادام العمر است. عواملی از جمله آب و هوا ، داروها ، استرس و آسیب های پوستی به احتمال زیاد باعث ایجاد علایم پسوریازیس می‌شوند.

پسوریازیس؛ از انواع تا جلوگیری از تشدید

سلامت نیوز:پسوریازیس(بیماری پوستی خود ایمنی ) معمولاً یک بیماری طولانی مدت یا مادام العمر است. عواملی از جمله آب و هوا ، داروها ، استرس و آسیب های پوستی به احتمال زیاد باعث ایجاد علایم پسوریازیس می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،این بیماری در انواع پسوریازیس پلاک ، پسوریازیس ناخن ، پسوریازیس پوست سر ، پسوریازیس اریترودرمیک ، پسوریازیس استخوانی ، پسوریازیس معکوس و پسوریازیس خالدار است. البته انواع دیگری از پسوریازیس(سرعت زیاد چرخه رشد سلول های پوست ) هم وجود دارد که فقط روی پوست تاثیر نمی گذارد. 

علایم

نشانه های پسوریازیس در هر فردی متفاوت است. شایع ترین نوع پسوریازیس ، پسوریازیس پلاک است که مشخصه آن ناحیه های قرمز رنگ با پوششی نقره ای و سفید از سلول های مرده پوست است.علایم پسوریازیس پلاک ، زخم های قرمز با پوشش نقره ای و سفید رنگ است .این زخم ها می‌توانند در هر نقطه از بدن ظاهر شوند اما بیشتر روی آرنج ، پوست سر ، زانو ها و قسمت های پایینی کمر دیده می‌شوند. 

این پلاک ها معمولا همراه با خارش یا درد یا هر دوعلامت است. پسوریازیس معکوس در چین های پوستی ظاهر می شود و در افرادی که اضافه وزن دارند بیشتر دیده می‌شود. علایم پسوریازیس معکوس ، لکه های پوست ملتهب ، قرمز روشن و صاف است، اما پوسته پوسته نمی شود. این لکه ها می‌تواند با خارش و درد همراه باشد.

 جلوگیری از تشدید پسوریازیس

از خشک شدن پوست جلوگیری و سیگار را ترک کنید، نور درمانی و از کرم های مخصوص استفاده کنید و پوست را مرطوب نگه دارید، به پزشک مراجعه و دارو مصرف کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha