راهنمایی نوجوانان توسط والدین در خصوص هویت و مسائل جنسی دوره بلوغ ، موجب پیشگیری از انحرافات جنسی آنها در جامعه خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازایسنا، طاهره یعقوبی پرستار و پژوهشگر در خصوص بررسی های انجام شده در خصوص آگاهی دانش آموزان مقطع دبیرستان از بلوغ و مسائل جنسی و نقش اهمیت آن گفت: بلوغ یکی از باشکوه ترین و در عین حال پیچیده ترین و مسئله ساز ترین مراحل تکامل و زندگی انسان است، مرحله ای که در آن شخص از دنیای کودکی ، ضعف و خیال خارج شده و پا به دنیای واقعیت می گذارد. بنابراین شناخت کامل و صحیح این مجموعه تغییرات توسط خود نوجوان، والدین و مسوولان برای برنامه ریزی و هدایت این توانمندی و نیروها در جهت مثبت و کمال یک شرط لازم و ضروری است.

وی با اشاره به این که مسوولیت آموزش مسائل جنسی به نوجوانان از مهمترین موارد تربیتی است که بر عهده والدین و اولیای مدرسه است، افزود: در اغلب موارد والدین در آموزش جنسی به فرزندان خود به دلیل فقدان آگاهی از ارائه تعالیم جنسی و ترس از شکستن حریم های خانوادگی و عدم آگاهی از زمان مناسب برای ارائه آموزش های جنسی، ناموفق هستند.

یعقوبی در ادامه با اشاره به مطالعه انجام شده بر روی دختران دبیرستان های منتخب شهرستان کرج در خصوص یافته‌های این تحقیق گفت: براساس مطالعه انجام شده ،37 درصد از نوجوانان اطلاعات بلوغ و مسائل جنسی را از طریق والدین کسب نموده بودند و بیشترین اطلاعات در اکثریت دختران (60 درصد) در حوالی بلوغ در اختیار نوجوانان قرار می گیرد.

به این ترتیب دختران با رسیدن به سن بلوغ دچار بحران هویت جنسی شده و با سوالات و ابهامات متعددی روبرو هستند و وظیفه مهمی که در دوره بلوغ به عهده والدین است راهنمایی صحیح جنسی آنان است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha