یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

ورود سامانه جدید بارشی از شمال غرب و غرب به کشور

سلامت نیوز:یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، کبری رفیعی به پیش بینی چند روز آینده هوا پرداخت: امروز و فردا بیشتر مناطق کشور جوی پایدار و آرامی را دارند که پیامد آن افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهر‌های صنعتی و پر جمعیت است. از بعد از ظهر پنجشنبه سامانه بارشی از سمت شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود و استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، کردستان و بخش‌هایی از کرمانشاه و زنجان بارش برف و باران را خواهند داشت.

رفیعی ادامه داد: روز جمعه استان‌های آذربایجان غربی و کردستان مناطقی از آذربایجان شرقی کرمانشاه، ایلام، لرستان و ارتفاعات چهارمحال بختیاری و خوزستان و البرز مرکزی بارش باران و برف و همچنین وزش باد رخ خواهد داد. طی روز‌های شنبه و یکشنبه همچنان ادامه بارش‌ها را در جنوب غرب کشور خواهند داشت.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: روز‌های پنجشنبه و جمعه افزایش باد شدید جنوبی همراه با افزایش دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان رخ می‌دهد؛ که این شرایط وقوع پدیده بهمن را در ارتفاعات رشته کوه البرز خواهد شد؛ و روز جمعه در استان‌های شرقی وزش باد شدید را پیش بینی میکنیم. غرب سواحل خزر هم مواج خواهد بود.

وی گفت: تهران امروز کمی ابری همراه غبار صبحگاهی و حداکثر دما هم در تهران به ۱۱ درجه بالای صفر می‌رسد و حداقل دما هم در تهران یک درجه بالای صفر رسید. سردترین مراکز استان کشور شهرکرد با ۱۴ درجه زیر صفر و گرمترین استان دیروز بندرعباس با دمای حدااکثر ۲۸ درجه بالای صفر بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha