چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
کد خبر: 306250

بزرگ ترین دغدغه‌ خانم‌هایی که تازه زایمان کرده‌اند این است که نمی‌دانند در بدو ورود این مهمان کوچولو با او چگونه رفتار کنند و اغلب دست به دامان مادربزرگ‌ها یا کتاب‌های پرورش کودک خواهند شد.در ادامه به شما چند نکته کاربردی برای شناخت بهتر نوزاد تازه متولد‌شده‌تان خواهیم گفت.

نوزاد خود را بهتر بشناسید

سلامت نیوز:بزرگ ترین دغدغه‌ خانم‌هایی که تازه زایمان کرده‌اند این است که نمی‌دانند در بدو ورود این مهمان کوچولو  با او چگونه رفتار کنند و اغلب دست به دامان مادربزرگ‌ها یا کتاب‌های پرورش کودک خواهند شد.در ادامه به شما چند نکته کاربردی برای شناخت بهتر نوزاد تازه متولد‌شده‌تان خواهیم گفت. 

نوزاد من را می‌شناسد؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،جنین  در نیمه آخر بارداری ، به صدای شما گوش می‌دهد و وقتی پس از تولد با او صحبت می کنید این صدا را تشخیص می دهد.  همچنین صدای پدرش هم ممکن است برایش آشنا باشد .نوزاد با شنیدن صدای شما احساس امنیت می‌کند و گاهی  با چرخاندن سر به سمت شما پاسخمی دهد.  باید بگویم نوزاد  همچنین می‌تواند ضربان قلب مادر را مانند زمانی که در رحم اوست، بشنود.بینایی نوزاد تازه متولد شده در بدو تولد تار است اما از حدود 30 سانتی متری می‌تواند روی صورت مادر متمرکز شود.

لمس نوزاد

بعد از زایمان نوزاد تازه متولد شده را روی  قفسه سینه مادر می‌گذارند زیرا تماس پوست نوزاد با پوست مادر باعث ایجاد حس امنیت در نوزاد می‌شود و علاوه بر آن می‌تواند  :

-  گریه نوزاد تازه متولد شده را کاهش دهد

-  به شروع و تداوم شیردهی کمک کند- دمای بدن کودک را حفظ کند 

شیردهی 

اولین شیری که به نوزاد می‌دهید «آغوز»نام دارد که  غلیظ  و اغلب مایل به زرد است. این شیر ایده آل‌ترین تغذیه برای فرزند شماست که حدود ۵۰ دقیقه  پس از تولد تولید می شود . 

خوابیدن

قطعا نوزاد باید در کنار خودتان بخوابد. نوزاد شما  به زودی پس از اولین باری که  شیر بخورد  می‌خوابد و ممکن است شش ساعت یا بیشتر طول بکشد.  وسایل مورد نیاز را تهیه کنداشتن وسایل مورد نیاز در خانه استرس شما  را کم خواهد کرد .

پس قبل از به‌دنیا آمدن نوزاد یک فهرست تهیه کنید و از داشتن تمام وسایل مطمئن شوید .برای مثال: لباس گرم، پوشک ، دستمال مرطوب، پتو، لوازم شیردهی یا لوازم تغذیه شیر خشک، مکانی امن برای خواب کودک و کیت مراقبت پس از زایمان را آماده داشته باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha