رئیس شورای عالی نظام پزشکی، بر ضرورت تشکیل جلسه ای مشترک از اساتید پایه و بالینی جهت بررسی جنبه های مختلف کرونا در کشور تاکید کرد.

نقطه ضعف کشور در مدیریت بیماری کرونا/گلایه از نگاه دولت

سلامت نیوز: رئیس شورای عالی نظام پزشکی، بر ضرورت تشکیل جلسه ای مشترک از اساتید پایه و بالینی جهت بررسی جنبه های مختلف کرونا در کشور تاکید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، مصطفی معین، در جلسه هم اندیشی نخستین همایش جامع کشوری کرونا، گفت: نبود کار تیمی و مشترک از جمله نقاط ضعف کشور در مدیریت بیماری کووید ۱۹ بوده که ضرر آن متوجه بیماران خواهد شد.

رئیس انجمن آسم و آلرژی ایران، با تاکید بر اهمیت استیگما در دوران حاد کرونا، اظهار کرد: نباید از اهمیت استیگما در دوران کرونا و پسا کرونا غافل شد زیرا مدیریت بحران را با مشکل مواجه خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه برای دوران پساکرونا نیازمند برنامه مدیریت شده هستیم، افزود: باید مدیریت جنبه‌های روانی و اجتماعی را در دوران پسا کرونا مدنظر قرار دهیم که لازم است در این راستا جلسه مشترکی از اساتید پایه و بالینی تشکیل شده و جنبه‌های مختلف این مهم مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی، نبود کار تیمی و مشترک را یکی از نقاط ضعف کشور در مدیریت این بیماری دانست و گفت: متأسفانه کار تیمی و مشترک در خصوص مدیریت بیماری کم انجام می‌شود که ضرر آن در نهایت متوجه مردم خواهد شد.

معین با گلایه از اینکه از نگاه دولت انجمن‌های علمی موضوعیتی در کشور ندارند، تصریح کرد: در علوم پزشکی نزدیک به ۲۵۰ انجمن علمی داریم اما چقدر در برنامه ریزی های کلان و مسائل صنفی از ظرفیت‌های آنها استفاده می‌شود، در حالی که باید بازوی اجرایی و کارشناسی ا رشد دولت تلقی شوند.

وی با اظهار تأسف از اینکه قدر انجمن‌های علمی را نمی‌دانند، ادامه داد: در سطح کلان نوع نگاه به انجمن‌های علمی و…، منفی یا بی تفاوتی است و از این پتانسیل عظیم استفاده نمی‌شود.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی، خاطرنشان کرد: از انجمن‌های علمی درخواست می‌کنم هر پیشنهاد که جنبه سیاستی داشته و در جهت ارتقا جایگاه انجمن‌ها است به سازمان نظام پزشکی ارائه شود تا به عنوان نظر مشورتی به مسئولان ذی ربط اعلام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha