دردهای مکرر مفاصل و استخوان‌ها یکی از آزاردهنده‌ترین مشکلات مزمنی است که اگر به آن بی‌توجه باشید، می‌تواند عواقب بسیار بدی به همراه داشته باشد. تشخیص درست و به موقع و انتخاب بهترین روش درمان می‌تواند شما را از شر این دردها رها کرده و کیفیت زندگیتان را به طرز قابل توجهی افزایش دهد.

آشنایی با دکتر طاهری اعظم، متخصص ارتوپدی و جراح لگن

سلامت نیوز:دردهای مکرر مفاصل و استخوان‌ها یکی از آزاردهنده‌ترین مشکلات مزمنی است که اگر به آن بی‌توجه باشید، می‌تواند عواقب بسیار بدی به همراه داشته باشد. تشخیص درست و به موقع و انتخاب بهترین روش درمان می‌تواند شما را از شر این دردها رها کرده و کیفیت زندگیتان را به طرز قابل توجهی افزایش دهد. برای رسیدن به این مهم باید طبیب حاذق و مجربی پیدا کنید که هم تجربه کافی داشته باشد و هم بر جدیدترین متدهای درمانی روز دنیا مسلط باشد. دکتر طاهری اعظم بی‌شک یکی از بهترین جراحان ارتوپد ایران در کشورمان هستند که رزومه پربار و رضایت بیمارانشان، نام ایشان را شناخته شده کرده است.


ابتدا اجازه دهید به شما بگویم چرا نباید نسبت به دردهای استخوان و مفاصل خود بی توجه باشید تا به اهمیت این قضیه پی ببرید.

درد مفاصل و دردهای استخوانی خود را جدی بگیرید!
از دو جهت درد مفاصل و استخوان‌ها را باید جدی گرفت و نسبت به تشخیص و درمان آن تعلل نکرد. نخست آنکه اصلا اینگونه دردها می‌توانند نشانه ابتلا شما به بیماری دیگری باشند که از آن بی‌خبر هستید. از جمله این بیماری‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


•    تیروئید
•    افسردگی
•    دررفتگی
•    لوپوس
•    سرطان
•    آنفولانزا
•    فیبرومیالژیا


از سویی دیگر این دردها می‌تواند نشان از مشکلات ارتوپدی نظیر دررفتگی‌ها و سایر آسیب‌دیدگی‌ها، عفونت استخوان یا مفصل، پوکی استخوان و یا آرتروز باشند.


به عنوان مثال یکی از دلایل درد مفاصل ابتلا به بیماری آرتروز است که به دو شکل اصلی آرتروز (OA) و آرتریت روماتوئید (RA) ظاهر می‌شود. افراد زیادی در جهان از این بیماری رنج می‌برند و در این میان زنان بیشتر از مردان مستعد ابتلا به آن هستند.


این بیماری اگر به موقع کنترل نشود می‌تواند عواقب بدی داشته باشد و با گذشت زمان باعث تغییر شکل و از بین رفتن مفاصل شود.


به عنوان مثالی دیگر، برخی از نوزادان به در رفتگی مادرزادی مفصل لگن ( محل مفصل شدن استخوان ران با حفره ی استخوان لگن هیپ ) دچار می‌گردند. حال اگر این مشکل نوزاد به موقع برطرف نشود، در بزرگسالی فرد را دچار مشکل می‌کند. این عارضه در همان ابتدای تولد قابل شناسایی و درمان است.

بهترین راه های درمان برای مشکلات ارتوپدی
کنترل بیماری و حتی در مواردی که امکان‌پذیر است درمان آن در همان مراحل اولیه‌ش شما را از تحمل دردهای بیشتر، عوارض گسترده تر و هزینه‌های درمان گزاف به دور می‌دارد. از همین روست که تاکید داریم مشکل خود را پشت گوش ننداخته و در همان ابتدا به متخصص حرفه‌ای و شناخته شده‌ای مراجعه کنید تا با تشخیص درست و استفاده از بهترین شیوه درمان حال خوب را به شما برگرداند.


اگر هم به مراحل میانی بیماری خود رسیده و یا حتی مشکلتان رو به وخامت رفته است، به جای نگرانی و درد کشیدن سری به مطب دکتر طاهری اعظم بزنید.


آقای دکتر پس از تشخیص سریع مشکل شما، با تسلطی که بر متدهای شناخته‌شده مختلف دنیا دارند، بهترین درمان را برای شما پیش خواهند گرفت.


حتی اگر کارتان به تیغ جراحی هم رسید، هیچ ترس و واهمه‌ای به دل راه ندهید. بسیاری از بیماران دکتر طاهری اعظم پس از تعویض مفاصل و یا انجام عمل جراحی، کیفیت زندگیشان بهتر شده و از شر دردها و مشکلات حرکتی خود نجات یافتند.


از جمله مواردی که بیماران برای درمان به مطب آقای دکتر مراجعه می‌کنند عبارتند از:


•    تعویض مفصل زانو
•    تعویض مفصل لگن
•    تعویض مجدد مفصل لگن
•    درمان شکستگی ران، لگن و زانو
•    درمان سیاه شدگی سراستخوان ران
•    جراحی تومور‌های استخوانی

جراحی لگن توسط دکتر طاهری اعظم
بیش از ۱۰،۰۰۰ جراحی موفقیت‌آمیز مفصل لگن و زانو و رضایت تمامی بیماران نشان از این دارد که دکتر طاهری اعظم یکی از قابل اعتمادترین طبیبانی است که می‌تواند مشکل شما را برطرف سازد. شهرت اصلی آقای دکتر به دلیل مهارت تحسین برانگیز ایشان در جراحی‌های لگن است.


مهمترین عواملی که باعث می‌شود مفصل لگن شما آسیب ببیند عبارت است از:
•    بیماری‌های مادرزادی لگن
•    آرتریت پس از سانحه
•    آرتروز


بسته به نوع آسیب دیدگی و میزان وخامت آن، آقای دکتر تصمیم می‌گیرد که به عمل جراحی نیاز دارید یا خیر. تعویض مفصل لگن عمل جراحی است که طی آن مفصل آسیب دیده ران بیمار برداشته می‌شود و به جای آن یک مفصل مصنوعی قرار می‌گیرد.


این جراحی معمولا تحت بیهوشی عمومی صورت می‌گیرد، اما در مواردی خاص با انجام بی حسی ستون فقرات یا اپیدورال نیز امکان‌پذیر است. نوع بیهوشی بر اساس نظر تیم پزشکی انتخاب می‌شود.


در برخی موارد بیماری که قبلا مفصل خود را تعویض کرده است نیاز پیدا می‌کنند مجددا این کار را انجام دهد. تعویض مجدد مفصل لگن زمانی ضرورت دارد که مفصل مصنوعی قبلی دچار شل شدگی، فرسودگی و یا شکستگی شده باشد. این موارد باعث ایجاد درد و ناراحتی در بیمار می‌شود که با انجام جراحی مجدد این مشکلات برطرف می‌گردند.


در این عمل جراحی، مفصل مصنوعی قبلی برداشته می‌شود و با مفصل مصنوعی جدید دیگری جایگزین می‌گردد. این عمل کمی پیچیده‌تر از عمل اول بوده و به زمان بیشتری (حدود 2 تا 4 ساعت) نیاز دارد.

رزومه دکتر طاهری اعظم
دقت و ذکاوت در کنار پشتوانه علمی قوی و تجربه بالا که از ویژگی‌های یک متخصص حاذق ارتوپدی به شمار می‌آید، تمامی در دکتر طاهری اعظم به چشم می‌خورند.


پشتوانه علمی قوی آقای دکتر در سوابق تحصیلی درخشان، چاپ مقالات و کتب علمی متعدد، حضور در مجامع بین المللی و تجربه دبیری علمی کنگره‌ها و داوری مجلات معتبر دنیا مشهود است.


از سوابق تحصیلی ایشان می‌توان به کسب رتبه دوم کشوری از دانشگاه علوم پزشکی تهران، گذراندن دوره‌های فلوشیپ آرتروپلاستی (جراحی با حداقل تهاجم هیپ)، آرتروسکوپی هیپ و جراحی تعویض مجدد هیپ و زانو را در دانشگاه Graz اتریش، دانشگاه MHH آلمان، مرکز OCM مونیخ، اندوکلینیک هامبورگ، دانشگاه توماس جفرسن فیلادلفیا و دانشگاه Magdeburg آلمان اشاره کرد.


آقای دکتر سالهاست که استادیار رسمی گروه ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی هستند و علاوه بر آن دوره‌های آموزشی متعددی در ایران و کشورهای مختلف دیگر برگزار نمودند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha