شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۲۱:۵۴
کد خبر: 30663
سلامت نیوز : یك حبه سیر كه حدودا 3 گرم وزن دارد، حاوی 4 كالری است و منبع خوبی از كلسیم، فسفر و سلنیوم و همچنین ویتامین C، ویتامین B6 و منگنز است. سیر فواید بسیار زیادی دارد.

  مصرف سیر به بهبود علایم سرماخوردگی كمك می‌كند. علاوه بر آن آنتی‌اكسیدان‌های موجود در آن باعث كاهش خطر ابتلا به سرطان می‌شود و سرعت رشد توده سرطانی را كاهش می‌دهد. مواد موجود در سیر از بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌كنند. سطح كلسترول خون را كاهش می‌دهد. به گزارش سلامت نیوز سیر به كنترل فشار خون كمك می‌كند و‌ از تشكیل لخته خون جلوگیری می‌كند. در چین قدیم از سیر برای بهبود سیستم گردش خون استفاده می‌كردند و از مدت‌ها قبل برای از بین بردن برخی بیماری‌های عفونی مورد استفاده قرار می‌گرفته است.
این غذا بسیار سالم و حاوی مواد غذایی است که کالری چندانی ندارد و سرشار از ویتامینهایی است که در بالا به برخی از آن اشاره شد.بخورید و لذت ببرید.

مواد لازم برای 2 نفر:

روغن زیتون: یك قاشق غذاخوری

پیاز: یك‌دوم عدد

 سیر: 2 عدد

گوجه‌فرنگی خرد شده: 150 گرم (رب گوجه 3 قاشق غذاخوری)‌

ریحان: 4 برگ

بادمجان: 150 گرم

پنیر خرد شده: 2 قاشق غذاخوری

پودر نان: یك قاشق چایخوری

نمك و فلفل: به مقدار لازم

شكر: به مقدار كم

طرز تهیه: بادمجان‌ها را كبابی كنید و فر را از قبل روی 400 درجه فارنهایت تنظیم كنید.

برای درست كردن سس گوجه، روغن زیتون را درون یك ظرف ریخته و روی گرمای ملایم بگذارید. پیازها را داخل آن ریخته و 5 تا 8 دقیقه آنها را سرخ كنید به حدی كه پیازها نرم شود. سپس سیرها را اضافه كرده و تفت دهید. بعد از چند دقیقه گوجه‌ها را اضافه كنید و نمك، فلفل، شكر و ریحان را به اندازه دلخواه بریزید. شعله را كمی زیادتر كنید و مرتب به هم بزنید.
 وقتی گوجه‌ها شروع به حباب زدن كرد حالا شعله را ملایم كنید و بگذارید تا 25 دقیقه بپزد. باز هم مرتب به هم بزنید تا حدی كه به نظر می‌رسد گوجه‌ها به كف ظرف می‌چسبد. آن را از روی شعله بردارید برگ‌های ریحان را بیرون بیاورید و گوجه‌ها را داخل میكسر بریزید تا حالت سس مانند پیدا كند. آن را چشیده و ادویه‌اش را اندازه كنید.

پنیر و پودر نان را نیز با هم میكس كنید و كنار بگذارید. بادمجان‌های كبابی را نیز خرد كنید. ظرف فر را به روغن زیتون آغشته و یك لایه سس‌‌گوجه كف ظرف ریخته و پهن كنید. روی آن یك لایه بادمجان خرد شده و نمك و فلفل بزنید.
 دوباره یك لایه سس ریخته و روی آن پنیر و ریحان بریزید.
به همین ترتیب یك تا 2 لایه دیگر هم بریزید. به‌طوری كه آخرین لایه، سس‌گوجه باشد و روی آن را پنیر و پودر نان میكس شده بریزید. سپس یك‌دوم قاشق چایخوری روغن زیتون روی آن بریزید. ظرف را درون فر گذاشته و 30 تا 35 دقیقه بگذارید بپزد و روی آن طلایی شود.
 10 دقیقه صبر كنید تا سرد شود سپس به طور دلخواه تزیین و سرو كنید.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha