یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
کد خبر: 306782

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا، کاهش کیفیت هوا و برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق ‌پرتردد ‌پایتخت طی امروز و فردا (۵ و ۶ دی ماه) دور از انتظار نخواهد بود.

کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد پایتخت

سلامت نیوز:براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا، کاهش کیفیت هوا و برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق ‌پرتردد ‌پایتخت طی امروز و فردا (۵ و ۶ دی ماه) دور از انتظار نخواهد بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، براساس پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوا در صبحگاه امروز (۵ بهمن ماه) کیفیت هوای شهر تهران در برخی مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته که ناشی از افزایش ترافیک و عدم وزش باد مؤثر است.  


طی روز با حاکمیت جو پایدار و آرام شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نخواهد شد و کاهش کیفیت هوا در بیشتر مناطق را به دنبال خواهد داشت.  
با تداوم این شرایط جوی و افزایش ترافیک شامگاهی تا اواخر وقت نیز پیش‌بینی می‌شود در بیشتر مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.  


صبح فردا (۶ بهمن ماه) با افزایش تردد خودروها و انباشت آلاینده‌ها از شب گذشته، انتظار می‌رود غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق افزایش پیدا کند و در بیشتر مناطق پرتردد کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.  


استمرار پایداری و سکون جو طی روز بر میزان آلاینده‌ها خواهد افزود و کیفیت هوای بیشتر مناطق در وضعیت نامطلوب باقی خواهد ماند. با حاکمیت این شرایط جوی تا ساعات پایانی فردا (۶ بهمن ماه) و افزایش تردد خودروها برقراری وضعیت ناسالم به‌ویژه برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.


 آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۷۴ بود و هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۸۹ است و هوا در محدوده قابل قبول قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha