ادای احترام دبیر کل سازمان ملل متحد به تاب آوری دانش آموزان، معلمان و خانواده هایی که تحت تأثیرهمه گیری کووید-19 قرار گرفتند

سلامت نیوز:دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت گرامیداشت روز بین المللی آموزش، ۲۴ ژانویه ۲۰۲۱ برابر با  5 بهمن 1399 به تاب آوری دانش آموزان، معلمان و خانواده هایی ادای احترام کرد که تحت تأثیرهمه گیری کووید-19 قرار گرفتند که اوج آن موجب بسته شدن مدارس، موسسه ها و دانشگاه شد.
 
به گزارش سلامت نیوز متن کامل پیام آنتونیو گوترش به شرح زیر است:
 
هنگامی که آموزش دچار وقفه می شود، همه – به ویژه دانش آموزان، معلمان و خانواده ها - تحت تأثیر قرار می گیرند.
امروز، در سومین روز بین المللی آموزش، اینجانب به تاب آوری آنان در رو یا رویی با همه گیری در اوج خود احترام می گذارم، که تقریباً تمام مدارس، موسسه ها و دانشگاه ها را مجبور به بستن درهای خود کرد.
اگرچه این اختلال منجر به فراگیری نوآوری هایی شده، اما امیدهای آینده ای روشن تر را در میان قشر آسیب پذیر نیز ناکام گذاشته است.
همه ما بهای آن را می پردازیم.
هرچه باشد، آموزش پایه و اساس گسترش فرصت ها، تحول در اقتصاد، مبارزه با عدم بردباری، محافظت از سیاره مان و دستیابی به آرمان های توسعه پایدار است.
در حالی که جهان به نبرد با همه گیری ادامه می دهد، باید از آموزش - به عنوان حق اساسی و کالای عمومی جهانی - برای جلوگیری از یک فاجعه نسلی، محافظت شود.
حتی قبل از همه گیری، حدود ۲۵۸ میلیون کودک و نوجوان ازحق تحصیل محروم شده بودند که اکثر آنان دختر بودند.
بیش از نیمی از کودکان ۱۰ ساله در کشورهای با میزان درآمد کم و متوسط​​، خواندن یک متن ساده را یاد نمی گرفتند.
در ۲۰۲۱، باید از تمامی فرصت ها استفاده کنیم تا این وضعیت را تغییر دهیم.
باید از پر کردن مجدد "صندوق مشارکت جهانی برای آموزش" اطمینان حاصل و همکاری های جهانی آموزش را تقویت کنیم.
همچنین باید تلاش خود را برای تصور مجدد آموزش افزایش دهیم - آموزش معلمان، پر کردن شکاف دیجیتالی و بازاندیشی در برنامه های درسی برای مجهز کردن نوآموزان به مهارت ها و دانش هایی که در این دنیای به سرعت در حال تغییر مان، شکوفا می شوند.
بیایید متعهد شویم که آموزش را برای همه - امروز و هر روز - ارتقا دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha