:یک فیزیوتراپیست، گفت: تنها دو درصد از فتق دیسک های کمری نیاز به جراحی داشته و بسیاری از این دردهای شدید ستون فقرات با فیزیوتراپی و درمان غیر جراحی بهبود می یابد.

بهبود درد ستون فقرات با فیزیوتراپی/سهم درمان های غیر جراحی

سلامت نیوز:یک فیزیوتراپیست، گفت: تنها دو درصد از فتق دیسک های کمری نیاز به جراحی داشته و بسیاری از این دردهای شدید ستون فقرات با فیزیوتراپی و درمان غیر جراحی بهبود می یابد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر علیرضا سپهری،  اظهار داشت: درمان غیر جراحی شامل تغییر شیوه زندگی، دارو، استراحت نسبی، فیزیوتراپی و در نهایت تزریق اپی دورال است و تنها زمانی جراحی لازم است که بیمار درمان غیر جراحی را حدود ۳ ماه با دقت و به درستی پشت سر گذاشته باشد.


وی تصریح کرد: منظور از پشت سر گذاشتن درست درمان غیر جراحی این است که بیمار شیوه زندگی خود را اصلاح کرده، داروهای مناسب استفاده کرده باشد و علاوه بر استراحت نسبی در یک مرکز اختصاصی کمر فیزیوتراپی خود را پشت سر گذاشته باشد. حال اگر با وجود همه این موارد درد بیمار بهبود نیافت جراحی گزینه‌ای است که جراح مغز و اعصاب به آن روی خواهد آورد.


سپهری با بیان اینکه برخی از فتق دیسک ها نیازمند جراحی اورژانسی است، افزود: گاهی در موارد خاص به جای درمان غیر جراحی خیلی سریع باید بیمار جراحی شود که آن را موارد اورژانسی می‌گویند این نوع فتق دیسک شدید زمانی است که بیمار دچار اختلال حسی و حرکتی پیش رونده، بی حسی ناحیه اطراف مقعد و ناحیه تناسلی و بی اختیاری ادرار و مدفوع می‌شود که در این صورت ظرف ۴۸ ساعت بیمار باید جراحی شود.


این فیزیوتراپیست کمر و زانو ادامه داد: امروزه کمر درد پس از سرماخوردگی دومین علت مراجعه به پزشک در آمریکا و غیبت در محل کار است که سالانه میلیاردها دلار به سیستم اقتصادی این کشور هزینه وارد می‌کند.


سپهری خاطرنشان کرد: بسیاری از انسان‌ها در طول زندگی حداقل یکبار کمر درد را تجربه می‌کنند و جالب است بدانیم که مهم‌ترین فاکتور کمر درد سابقه کمر درد قبلی است. آنچه در این میان اهمیت دارد آن است که متأسفانه اکثر افراد عادی جامعه علت کمر درد را فتق دیسک کمر می‌دانند حال آنکه فتق دیسک کمر تنها درصد کمی از کمر دردها را تشکیل داده و علل بسیاری برای کمر درد وجود دارد که تنها با معاینه فیزیکی و شرح حال بیمار می‌توان به تشخیص قطعی رسید و ام آر آی تنها نقش کمکی در این میان ایفا می‌کند و در بسیاری از موارد ممکن است گزارش ام آر آی، پزشک را به تشخیص اشتباه برساند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha