چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
کد خبر: 306959

آلودگی هوا در تهران و بیشتر کلانشهرهای کشور تا اواخر هفته جاری ادامه دارد. براساس پیش‌بینی‌های پایگاه جهانی هواشناسی، افزایش غلظت آلاینده‌ها امروز (8بهمن‌ماه) برای شهرهای تبریز، کرج، اصفهان، تهران، اراک، قم و اهواز، و فردا پنجشنبه (۹‌بهمن) برای شهرهای کرج، تهران، اراک، قم و اصفهان و جمعه (۱۰بهمن‌ماه) برای شهرهای قم و اصفهان پیش‌بینی شده و کاهش چشمگیر باد و پایداری توده‌های هوایی، زمینه را برای نفس‌تنگی شهروندان کلانشهرها فراهم می‌آورد. در عین حال با ورود توده‌ هوای ناپایدار از ظهر جمعه به کشور، باد و باران و برف در ارتفاعات، شرایط را به سمت هوای استاندارد پیش می‌برد.

نفس‌تنگی 7کلانشهر تا آخر هفته

سلامت نیوز: آلودگی هوا در تهران و بیشتر کلانشهرهای کشور تا اواخر هفته جاری ادامه دارد. براساس پیش‌بینی‌های پایگاه جهانی هواشناسی، افزایش غلظت آلاینده‌ها امروز (8بهمن‌ماه) برای شهرهای تبریز، کرج، اصفهان، تهران، اراک، قم و اهواز، و فردا پنجشنبه (۹‌بهمن) برای شهرهای کرج، تهران، اراک، قم و اصفهان و جمعه (۱۰بهمن‌ماه) برای شهرهای قم و اصفهان پیش‌بینی شده و کاهش چشمگیر باد و پایداری توده‌های هوایی، زمینه را برای نفس‌تنگی شهروندان کلانشهرها فراهم می‌آورد. در عین حال با ورود توده‌ هوای ناپایدار از ظهر جمعه به کشور، باد و باران و برف در ارتفاعات، شرایط را به سمت هوای استاندارد پیش می‌برد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه همشهری ، احتمال وقوع بهمن در برخی نقاطمدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی نیز از ورود سامانه بارشی جدید به کشور در پایان هفته جاری خبر داد و گفت:

احتمال وقوع بهمن در برخی مناطق کشور

دور از انتظار نیست. صادق ضیاییان گفت: با ورود سامانه بارشی، بارش برف و باران در غرب و شمال غرب آغاز می‌شود. همچنین طی روز جمعه با تقویت سامانه بارشی بارش برف و باران ‌علاوه بر شمال غرب و غرب، جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و برخی مناطق گیلان و مازندران را دربرخواهد گرفت.

طی روز شنبه (۱۱‌بهمن) نیز بارش برف و باران در برخی مناطق شمال غرب، شمال شرق، شرق زاگرس جنوبی، سواحل خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و به‌صورت پراکنده در بخش‌هایی از شرق کشور رخ می‌‌دهد. روز یکشنبه (۱۲‌بهمن) نیز سامانه بارشی از شرق کشور خارج می‌شود. بدین‌ترتیب طی روز پنجشنبه و جمعه در اردبیل و گیلان و طی روز شنبه (۱۱‌بهمن) در بیشتر مناطق کشور وزش باد به‌نسبت شدید پیش‌بینی می‌شود.

همچنین شرق و مرکز خلیج‌فارس امروز مواج خواهد بود. آسمان تهران نیز امروز (۸‌بهمن) صاف تا قسمتی ابری، در بعضی ساعات همراه با غبار محلی و با حداقل دمای یک و حداکثر دمای ۱۲‌درجه سانتی‌گراد و طی روز پنجشنبه (۹‌بهمن) نیز نیمه‌ابری همراه با غبار محلی، به‌تدریج ابری و در اواخر وقت بارش باران با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۳‌درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

با توجه به تجربه هفته‌های اخیر و با وجود ورود سامانه بارشی جدید به کشور اما به‌نظر می‌رسد هیچ محدودیت و مصوبه‌ای برای مقابله با منابع ثابت و متحرک آلاینده شهرها برقرار نشود تا این موج از آلودگی هوا نیز با مدیریت به‌موقع باد و باران رفع شود.

شرایط پایتخت

تهران که از ابتدای بهمن‌ماه هوای سالمی داشت، آلودگی هوای بهمن‌ماهی را از 6بهمن شروع کرد و دیروز شرایط به‌نحوی پیش رفت که در 20ایستگاه شهر وضعیت هوا به شرایط بحران و قرمز رسید و این وضع امروز نیز ادامه خواهد داشت.  سازمان هواشناسی کشور با صدور 2‌هشدار از افزایش غلظت آلاینده‌ها در 7کلانشهر خبر داد. این سازمان در پایگاه اطلاع‌رسانی خود با توجه به شرایط پیش‌رو، هشدار زردرنگ صادر کرد.

طبق این هشدار، شهروندان شهرهای بزرگ باید نسبت به پرهیز از ترددهای غیرضروری (به‌ویژه سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری قلبی و ریوی) خودداری کنند و فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز را به وقت دیگری موکول کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha